کد خبر: 31020183341
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اعتماد به نفس به سبک شهرداری تهران (طنز)

امیرحسن بزرگی متین

از نظر اینجانب شهرداری تهران اخلاق مدارترین و با دغدغه‌ترین سازمان موجود در کشور از نظر فرهنگی است. می‌پرسید چرا؟

به این علت که نه تنها به طور مستقیم و با نصب بنرها و بیلبوردهای فوق خلاقانه در سطح شهر، همواره به فکر ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندان بوده است، بلکه در دوره جدید خدمتگذاری خود دست به خلاقیتی زیرپوستی زده و نیل به هدف مقدس ارتقای فرهنگ و اخلاق و سلامت روان تهرانی‌های عزیز شعارهایی را برگزیده است که ممکن است در نگاه اول تنها یک شعار ساده به نظر برسند اما در باطن حاوی مفاهیم غیرمستقیم روانشناختی بوده و تعمق در آن‌ها موجب افزایش سطح عمومی اعتماد به نفس در جامعه می‌شود. چگونه؟

به این صورت که وقتی شهروند تهرانی مشاهده می‌کند که با وجود ترافیک‌های طولانی چندین و چند ساعته، هزینه‌های سرسام آورزندگی در پایتخت از جمله رهن و اجاره‌های استخوان خردکن، هزینه‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا و عوارض نوسازی و غیره، آلودگی هوای ریه متلاشی‌کن، اختلاف طبقاتی وحشتناک، وجود الی ماشاءالله گورخواب و کارتن‌خواب و معتاد متجاهر در سطح شهر و قص علی هذا، شهرداری محترم با کمال افتخار تهران را 《کلانشهر الگوی جهان اسلام》معرفی می‌کند و با کمال اعتماد به نفس در و دیوار را پر می‌کند از این شعار غرورآمیز می‌آموزد که آدمی در زندگی هرچقدر هم دست گل به آب بدهد و اوضاع و احوالش خراب باشد باید اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و خود را از تنگ و تا نیاندازد.

همچنین این شعار غرورآمیز کارکرد مهم دیگری نیز دارد و آن ارائه تعاریفی جدید از کلمات 《الگو》و 《اسلام》است که طی یک جمله ‌کوتاه است که الحق و الانصاف هیچ دانشمندی از عهده چنین مهمی بر نمی‌آید.

علاوه بر این، شعار پر مفهوم و عمیق دیگری نیز تحت عنوان 《تهران، شهری برای همه》 از طرف شهرداری محترم تحویل فضای شهری شده است که کارکرد روانشناختی آن بی نظیر بوده و مستقیما روی توانمندی 《تلقین مثبت》 شهروندان کار می‌کند.

به اینصورت که هرگاه اهالی پایین شهر نشین وضعیت و امکانات زندگی خود را با بالاشهری‌ها قیاس کنند سریعا با یادآوری این شعار که شهرشان شهری است برای همه دلشان آرام می‌گیرد که هیچ فرقی با بالاشهرنشین‌ها ندارند و شهرشان برای همه اهالی آن امکانات و  شرایطی یکسان دارد.

مخلص کلام؛ تشکر میکنیم از شهرداری عزیز پایتخت به خاطر اهتمامش در بهبود سلامت روان شهروندان.

شهرداری مچکریم!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا