کد خبر: 31020183341
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اعتماد به نفس به سبک شهرداری تهران (طنز)

امیرحسن بزرگی متین

از نظر اینجانب شهرداری تهران اخلاق مدارترین و با دغدغه‌ترین سازمان موجود در کشور از نظر فرهنگی است. می‌پرسید چرا؟

به این علت که نه تنها به طور مستقیم و با نصب بنرها و بیلبوردهای فوق خلاقانه در سطح شهر، همواره به فکر ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندان بوده است، بلکه در دوره جدید خدمتگذاری خود دست به خلاقیتی زیرپوستی زده و نیل به هدف مقدس ارتقای فرهنگ و اخلاق و سلامت روان تهرانی‌های عزیز شعارهایی را برگزیده است که ممکن است در نگاه اول تنها یک شعار ساده به نظر برسند اما در باطن حاوی مفاهیم غیرمستقیم روانشناختی بوده و تعمق در آن‌ها موجب افزایش سطح عمومی اعتماد به نفس در جامعه می‌شود. چگونه؟

به این صورت که وقتی شهروند تهرانی مشاهده می‌کند که با وجود ترافیک‌های طولانی چندین و چند ساعته، هزینه‌های سرسام آورزندگی در پایتخت از جمله رهن و اجاره‌های استخوان خردکن، هزینه‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا و عوارض نوسازی و غیره، آلودگی هوای ریه متلاشی‌کن، اختلاف طبقاتی وحشتناک، وجود الی ماشاءالله گورخواب و کارتن‌خواب و معتاد متجاهر در سطح شهر و قص علی هذا، شهرداری محترم با کمال افتخار تهران را 《کلانشهر الگوی جهان اسلام》معرفی می‌کند و با کمال اعتماد به نفس در و دیوار را پر می‌کند از این شعار غرورآمیز می‌آموزد که آدمی در زندگی هرچقدر هم دست گل به آب بدهد و اوضاع و احوالش خراب باشد باید اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و خود را از تنگ و تا نیاندازد.

همچنین این شعار غرورآمیز کارکرد مهم دیگری نیز دارد و آن ارائه تعاریفی جدید از کلمات 《الگو》و 《اسلام》است که طی یک جمله ‌کوتاه است که الحق و الانصاف هیچ دانشمندی از عهده چنین مهمی بر نمی‌آید.

علاوه بر این، شعار پر مفهوم و عمیق دیگری نیز تحت عنوان 《تهران، شهری برای همه》 از طرف شهرداری محترم تحویل فضای شهری شده است که کارکرد روانشناختی آن بی نظیر بوده و مستقیما روی توانمندی 《تلقین مثبت》 شهروندان کار می‌کند.

به اینصورت که هرگاه اهالی پایین شهر نشین وضعیت و امکانات زندگی خود را با بالاشهری‌ها قیاس کنند سریعا با یادآوری این شعار که شهرشان شهری است برای همه دلشان آرام می‌گیرد که هیچ فرقی با بالاشهرنشین‌ها ندارند و شهرشان برای همه اهالی آن امکانات و  شرایطی یکسان دارد.

مخلص کلام؛ تشکر میکنیم از شهرداری عزیز پایتخت به خاطر اهتمامش در بهبود سلامت روان شهروندان.

شهرداری مچکریم!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا