کد خبر: 050303160681
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیراه و مسکن

اعلام سقف افزایش اجاره بها تا روز دوشنبه

روزگذشته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن برای نظارت و دخالت در بازار مسکن ابلاغ و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده (دوشنبه) و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند.

به گزارش عصراقتصاد، مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که روزگذشته (شنبه، پنجم خرداد) به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: این هفته نزدیک به ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد و تقدیم مردم این سه استان می شود که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور ۹۲ هزار پروانه در کشور شکسته شد و در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۲۷۷ هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا در مدت یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

کاهش تورم نقطه به نقطه بخش مسکن در اردیبهشت

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان‌کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

همچنین وزیر راه وشهرسازی در یک برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد: موضوع که بسیار مهم است، قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن است که در روزهای گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستورکار دولت قرار دارد و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند تا طی یک هفته پاسخ مربوطه به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوانند یک نظارت و دخالت منظم و قانونی را در بازار مسکن شاهد باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا