کد خبر: 27040038255
اخبار شرکت هابانک و بیمه

اعلام سقف تسهیلات دانش‌بنیان‌ها از سوی بانک توسعه صادرات

به گفته مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات، این بانک بالغ بر ۳۰میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات در سقف شعبه و تا ۵۰میلیارد ریال در رکن اعتباری مرکز بدون ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، حبیب احمدی در گفت‌و‌گو با اگزیم‌نیوز با بیان اینکه نسبت مالکانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۵درصد محاسبه می‌شود، اظهارکرد: نرخ سود تسهیلات دانش‌بنیان از محل منابع بانک ۱۸درصد، از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع بانک ۱۵درصد و با جبران عدم‌النفع از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۲درصد است.

او تصریح کرد: پذیرش میانگین وزنی کمتر از میزان تعیین‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی هیات‌مدیره بانک، به صلاح‌دید رکن اعتباری مربوطه امکان‌پذیر است.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اعلام کرد: این بانک برای شرکت‌های دانش‌بنیان، ۳۰درصد تخفیف خدمات ریالی به استثنای خدمات ارزی و اعتبار اسنادی داخلی ریالی در نظر گرفته است.

احمدی اظهارکرد: سقف اختیارات شعب برای پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت ریالی غیرصادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان، با سقف اختیارات تسهیلات صادراتی ریالی برابر است.

او یادآور شد: براساس تصمیم هیات‌مدیره بانک، مدت تسهیلات برای سرمایه درگردش حداکثر ۲سال و برای طرح‌های سرمایه‌گذاری حداکثر ۷سال تعیین شده است.

به گفته احمدی، بانک توسعه صادرات علاوه بر قبول ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف ۴۰۰میلیارد ریال، ضمانت‌نامه صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان بعنوان وثیقه می‌پذیرد.

او بیان کرد: بانک توسعه صادرات با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات‌محور، هزینه‌های مربوط به اخذ گواهینامه‌های کیفیت، استانداردهای بین‌المللی، ثبت محصولات در خارج از کشور را تقبل می‌کند.

احمدی گفت: بانک توسعه صادرات آماده است تا در راستای تسهیل تأمین مالی و اعطای تسهیلات و وثایق در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، حداکثر ۷۰درصد وثیقه نوع یک و مابقی چک و مارژ غیرمنقول ۱۰۰را از این شرکت‌ها به عنوان وثیقه بپذیرد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا