کد خبر: 21109911826
راه و مسکنروزنامه

اعلام شرط معافیت از هزینه تکمیل مسکن مهر

افرادی که فاقد مالکیت هستند و تمایلی به پرداخت مبلغ ۱۶تا ۳۱ میلیون تومان هزینه تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس را ندارند می‎توانند با پذیرش قرمزشدن فرم «ج» خود از پرداخت این مبلغ معاف شوند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای دی امسال، شرکت عمران شهر جدید پردیس، متقاضیان دوم و بیشتر مسکن مهر را به پرداخت هزینه‎های ۱۶ تا ۳۱ میلیون تومان که برای تکمیل واحدها هزینه شده مکلف کرد. این مبلغ که در واقع ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه‎های انجام شده را شامل می‎شود در فاز ۵ و ۹ معادل ۲۸ میلیون و ۵۰۷ هزار تومان، فاز ۸ به میزان ۳۰ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان، فاز ۹ قدیم ۲۰ میلیون و ۷۳۹ هزار تومان، فاز ۱۱ بالغ بر ۳۱ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان و فاز ۳ معادل ۱۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

همچنین از دی ۱۳۹۸ خرید عرصه برای متقاضیان ثانویه اجباری شده است.

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمرا پردیس دریافت بخشی از هزینه‎های تکمیل واحدها را در راستای مقابله با فعالیت‎های دلالی و سوداگری در پردیس دانست. او البته گفت که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و افراد فاقد تمکن مالی، اجباری به خرید عرصه ندارند و مشمول پرداخت هزینه‎های افزایش واحد نیز نمی‎شوند.

در پی این اقدام، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم پرداخت بخشی از هزینه‎های تکمیل مسکن مهر را بر اساس مصوبه شورای مسکن دانست و از آن حمایت کرد.

از طرف دیگر اعلام شده کسانی که واحدی دیگری را در اختیار ندارند و همچنین از توانایی پرداخت بخشی از هزینه تکمیل ساخت واحدهای مسکن مهر برخودار نیستند یا تمایلی به پرداخت آن ندارند، می‎توانند با پذیرش قرمز شدن فرم «ج» که به معنای پذیرش استفاده از تسهیلات دولتی در حوزه زمین و ساختمان است، از پرداخت هزینه‎های عرصه معاف شوند.

در این راستا شرکت عمران پردیس از سازمان ثبت اسناد واملاک و همچنین سامانه وزارت راه و شهرسازی استعلام می‎گیرد. اگر افراد متقاضی فاقد مالکیت باشند و تا کنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند می‎توانند از این معافیت برخوردار شوند.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آخرین آمار تا کنون  ۶۰ هزار واحد تحویل شده و قرار است در اسفند ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود. مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل می‎شود.

شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اخیرا کلنگ‎زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند. پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی‎الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته‎اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا