کد خبر: 131201122886
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

افتتاح و اجرای ۱۷۶۸ میلیارد تومان پروژه و نخستین سامانه مدیریت انرژی دربوشهر

 با دستور رئیس‌جمهوری در آیینی ویدئوکنفرانسی روز جمعه یکهزار و ۴۶۷ میلیارد تومان پروژه تامین و انتقال برق در استان بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی پروژه‌هایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان نیز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در آیین افتتاح متمرکز این پروژه‌ها در مرکز دیسپاچینگ بوشهر گفت: در طرح‌های تامین برق افتتاح شده در این سفر استانی رئیس‌جمهوری به بوشهر ۶۸۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و عملیات اجرایی ۲۰۴ میلیارد تومان پروژه نیز در این بخش آغاز شد.

یدالله حقیقی افزود: علاوه بر این در زمینه توزیع برق نیز ۷۸۲ میلیارد تومان پروژه افتتاح و پروژه‌هایی با پیش‌بینی  سرمایه‌گذاری ۹۶ میلیارد تومان اجرایی شد.

او اظهار کرد: با اجرا و بهره‌برداری از ۶ طرح کلان تامین و انتقال برق در این سفر، تثبیت و پایداری شبکه و تلاش برای تامین برق صنعتی در جنوب کشور محقق شده است.

حقیقی عنوان کرد: این طرح‌ها شامل احداث پست برق ماهینی، افزایش ظرفیت پست و توسعه کلید خانه ساحل بوشهر، افزایش ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت برازجان و خط میاندشت – آبپخش، احداث خط ۶۶ کیلوولت میان دشت – رود حله، پایش و کنترل ۶ ایستگاه و مراکز دیسپاچینگ است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اضافه کرد: همزمان با دستور رئیس‌جمهوری عملیات اجرای سه طرح تامین و انتقال برق شامل ورود و خروج خط چغادک – بوشهر، پست منطقه اقتصادی شمال استان بوشهر و احداث خط ۲۳۰ کیلولت دو مداره منطقه ویژه شمال استان بوشهر در استان بوشهر آغاز شد.

حقیقی با اشاره به طرح‌های توزیع برق در دومین سفر استانی آیت الله رئیسی به بوشهر، ادامه داد: با مشارکت و همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر چهار پروژه برق‌رسانی به مسکن مهر، نیرورسانی به جزیره فارسی و نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی فتتاح و به بهره‌برداری رسید.

او عملیات اجرایی نیرورسانی، توسعه و بهینه سازی شبکه و تاسیسات برق شهری را از پروژه‌های اجرایی شده شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این سفر عنوان کرد.

مدیرعامل برق منطقه ای فارس و بوشهر اظهار کرد: مهمترین پروژه از لحاظ علمی، مرکز دیسپاچینگ بوشهر است که در نگهداری شبکه و مقابله با هر نوع ناترازی برق حائز اهمیت است.

استقرار نخستین سامانه مدیریت انرژی EMS کشور در بوشهر

حقیقی گفت: نخستین سامانه مدیریت انرژی EMS کشور در استان بوشهر استقرار پیدا کرده است و با استفاده از این سامانه پایش لحظه‌ای انجام و راهبری بموقع عمل می شود.

این مسئول توضیح داد: با توجه به افزایش تعداد پست‌ها و گسترش شبکه فوق توزیع استان بوشهر، نیاز به ایجاد یک مرکز دیسپاچینگ برای جمع آوری اطلاعات و نظارت و راهبری در این استان ایجاد شد که به دنبال آن شرکت برق منطقه‌ای فارس در راستای بهبود مانیتورینگ و کنترل شبکه استان بوشهر اقدام به مناقصه خرید و نصب و راه‌اندازی این مرکز کرد.

این سیستم مدیریت انرژی توان مانیتورینگ و کنترل ۲۹ ایستگاه فوق توزیع استان بوشهر و مانیتورینگ ۲۷ ایستگاه انتقال منطقه فارس و بوشهر برای کنترل بهینه شبکه را دارد.

لازم به ذکر است؛آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در آغاز برنامه‌های خود در روز دوم این سفر طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا