کد خبر: 12109910559
روزنامهکشاورزی

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱ طرح  کشاورزی و دامی با حضور وزیر کشاورزی در خراسان شمالی

وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه، دهم دی ۹۹، با هدف بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی، بازدید از بخش های مختلف زراعی، باغی، دامی و صنایع تبدیلی این استان، افتتاح چند طرح و کلنگ زنی چند طرح دیگر وارد این استان شد که مورد استقبال استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان این استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی، در بدو ورود به خراسان شمالی، در پاویون فرودگاه شهدای بجنورد، در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران، هدف از سفر خود به این استان را بررسی وضعیت کشاورزی این استان برشمرد و اظهار کرد: این استان با تولید ۱۰۰ هزار تن چغندرقند در کشور رتبه ۱۰ را دارد، با ۲۲ هزار تن وش پنبه رتبه پنجم کشور، با ۱۲۳ هزار و ۳۹۲ تن پیاز رتبه هشتم، با تولید ۱۲۳ هزار و ۷۸۷ تن گوجه فرنگی رتبه ۱۳ کشور را دارد و در زمینه نوغانداری و تولید ابریشم نیز رتبه بالایی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر چهارشنبه، به همراه استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان استان به شهرک صنعتی سیساب بجنورد رفته و کارخانه خوراک آماده دام، طیور و آبزیان را در این شهرک افتتاح کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۹۰ هزار تن خوراک دام را دارد و با راه‌اندازی آن برای ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز سفر خود به خراسان شمالی، پنجشنبه سایت و ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی استان را کلنگ‌زنی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، همچنین پنجشنبه با سفر به شهرستان مانه و سملقان، چهار طرح کشاورزی را افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرد.

با افتتاح ۲ واحد گلخانه ای در شهرک گلخانه ای امام رضا(ع) مانه و سملقان سالانه ۴۵۰ تن محصولات صیفی‌ تولید خواهد شد که از این طریق برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری از کارخانه پنبه پاک‌کنی کیمیا با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن فرآوری وش پنبه،  با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد که با افتتاح آن ۲۹ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر نیز غیرمستقیم جذب کار شدند.

همچنین با حضور خاوازی، عملیات اجرایی طرح پرورش مرغ مادر گوشتی ۹۰ هزار قطعه ای و کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۱۴ میلیون قطعه در شهرستان آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با سفر به اسفراین ۲ طرح کشاورزی شامل مرحله دوم طرح آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت آستان قدس و استخر ۲ منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی این شرکت را به بهره‌برداری رساند.

طرح استخر ۲ منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی شرکت کشت و صنعت آستان قدس با ظرفیت هشت هزار متر مکعب ذخیره آب و پرورش ۲۰۰ هزار قطعه ماهی در هر دوره و تولید سالانه ۴۰ تن گوشت سفید به بهره برداری رسید.

واحدهای زنجیره تولید گوشت مرغ یادگار با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع ساخته شده است که با بهره برداری از آن برای ۱۷۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

 وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مرحله نخست اجرای طرح ۱.۵ هکتاری گلخانه و طرح ۴۰ هکتاری کشت دانه روغنی کاملینا در شهرستان شیروان دیدن کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا