کد خبر: 170302129296
اخبار شرکت هابانک و بیمه

افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی با حضور مدیر عامل بانک ملی ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس،بانک و بیمه) بر نقش آفرینی بانک های دولتی در سرمایه گذاری های مولد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،سید احسان خاندوزی در این مراسم که ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک و اعضای هیات مدیره و هیات عامل  بانک ملی ایران نیز حضور داشتند،گفت: مطالبات غیر جاری ریالی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱ به ۴.۴ درصد کاهش یافته است که نشان دهنده بهبود تدریجی و تکاپوی نظام بانکی در این عرصه است.

وی افزود: شبکه بانکی کشور در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش گسترده ای داشته است و جهش خوبی را در این باره شاهد هستیم.

خاندوزی تاکید کرد: در راستای اجرای سیاست های کاهش تورم باید به رشد و توسعه بخش تولید نیز پرداخت و عملکرد جزیره ای در این بخش، فاقد کارایی است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: نمی توان عملکرد تورم زای برخی از موسسات مالی را  تحمل کرد و در سال جاری مشکل این قبیل موسسات به شکل جدی تری علاج خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به احیاء نقش سرمایه گذاری  منضبط شبکه بانکی معتقد است. در این رابطه بانک ها باید از سرمایه گذاری های بدون اولویت خارج شده و در بخش هایی که حضور آنها نیاز است، ورود کنند.

گفتنی است در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی( بورس،بانک و بیمه) رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و چند تن از مدیران و فعالان اقتصادی  هم به ایراد سخنرانی پرداختند.

این نمایشگاه از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی در حال برگزاری است و بازدیدکنندگان می تواند با حضور در سالن ۴۱ غرفه ۲۶ از غرفه بانک ملی ایران در این نمایشگاه بازدید و با انواع خدمات و فعالیت های این بانک آشنا شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا