کد خبر: 29020027722
انرژیبازاربازارها و خدمات مالیجهان

افت قیمت نفت با خوش بینی‌ها نسبت به مذاکرات هسته ای

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه گزارش هایی در مورد پیشرفت مذاکرات بین ایران و آمریکا بر سر احیای برجام و احتمال بازگشت نفت ایران به بازار منتشر شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۰ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۹ سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت با ۱.۱ درصد کاهش مواجه بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه ژوئن پس از افت ۱.۲ درصدی در جلسه قبل، امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۹۵ درصد کاهش به ۶۴ دلار و ۸۷ سنت رسید.

دیشب و پس از آنکه میخائیل یولیانوف، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، پیشرفت های قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده افت قیمت نفت شروع شد. اما پس از آنکه وی در توئیتر نوشت مذاکره کنندگان برای نهایی کردن توافق به زمان بیشتری نیاز دارند افت قیمت ها متوقف شد.

اگر آمریکا تحریم ها را لغو کند، با افزایش صادرات نفت ایران عرضه جهانی انرژی افزایش می یابد.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو گفت: «لغو تحریم ها می تواند موجب اضافه شدن میزان قابل توجهی نفت به بازار شود.»

روز دوشنبه انگلیس اقدام به کاهش بیشتر محدودیت های قرنطینه ای کرد و سایر کشورهای اروپایی شهرها و برخی سواحل خود را برای روی تردد شهروندان باز کردند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «ترمیم تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال همچنان سبب رشد قیمت ها خواهد شد، اما موضوع بازگشت نفت ایران به بازار ممکن است چند دلاری از پیش بینی رشد قیمت نفت تا پایان سال بکاهد.»

پیشرفت اروپا و آمریکا در مقابله با کرونا در حالی است که وضعیت در آسیا چندان امیدوارکننده نیست. در سنگاپور و تایوان محدودیت های قرنطینه ای مجددا برقرار شده و هند به دلیل وضع محدودیت های قرنطینه ای شاهد کاهش قابل توجه مصرف انرژی بوده است.

عامل دیگری که بر قیمت نفت تاثیر گذاشته، برآورد تحلیلگران مبنی بر افزایش ۱.۶ میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در طی هفته گذشته بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا