کد خبر: 22010021820
بورس

افت ۹ هزار واحدی شاخص کل در دومین روز هفته

شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه، ۲۲ فروردین‌ماه) ۹ ‌هزار و ۷۷۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۳۳ واحد کاهش به ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۴۲ واحد افت به ۲۸۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول هشت‌هزار و ۲۳۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۱۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنعتی بهشهر (غبشهر) با ۸۴ واحد، فروشگاه زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۳۷ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۳ واحد، توسعه و عمران امید (ثامید) با ۲۶ واحد، لبنیات پاک (غپاک)، زامیاد (خزامیا) با ۱۶ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۶ واحد، سیمان مازندران (سمازن) با ۱۴ واحد و داروسازی امین (دامین) با ۱۳ واحد  تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۴۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۹۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۵۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۲۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۲۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۱۳ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۹ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت)، زامیاد (خزامیا)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) و لبنیات پاک (غپاک) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۷۰ میلیون و ۵۳۶ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود ۸۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۵۴۳ میلیون و ۳۷۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۶۸۲  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا