کد خبر: 270402133089
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

افزایش خط کشتیرانی تجارت ایران با برزیل

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: با تمام سختی‌ها اعم از بعد مسافت، حمل کالا و نبود خط کشتیرانی باید تجارت ما با برزیل افزایش یابد.

مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در همایش  معرفی فرصت های تجارت با برزیل با اشاره به اهمیت تجارت با کشور‌های حوزه آمریکای لاتین برای دولت و این سازمان گفت: رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران بزودی در برزیل مستقر می‌شود.

او ادامه داد: عقب ماندگی در تجارت با کشور‌های حوزه آمریکای لاتین قابل توجیه نیست و با تمام سختی‌ها اعم از بعد مسافت، حمل کالا و نبود خط کشتیرانی باید تجارت ما با برزیل افزایش یابد.

ضیغمی با انتقاد از این موضوع که اکنون رابطه تجاری ما با برزیل فارغ از صادرات اوره و محصولات پتروشیمی بیشتر به واردات ختم می‌شود، گفت: سازمان توسعه تجارت اولویت خود را بازار‌های جدید و صادرات گروه کالا‌های متفاوت و جدید قرار داده است و امیدواریم که برزیل مقصد صادرات کالا‌های دانش پایه ایرانی شود.

او با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های برزیل و سایر کشور‌های قاره آمریکا حمایت می‌کند، گفت: در توسعه روابط تجاری با کشور‌ها نباید به راهی که در سال‌های گذشته رفته اند اکتفا کنیم و باید با نقشه راه جدید وارد بازار‌های بین المللی شویم.

در ادامه احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت نیز گفت: این دومین همایش مرتبط با موضوع تجارت با برزیل در یکسال گذشته محسوب می‌شود.

همایش قبلی جنبه عمومی داشت و در ادامه تصمیم گرفتیم همایش‌های تخصصی برای موضوعات مختلف مانند بهداشت و سلامت نیز برگزار کنیم.

او تاکید کرد: برزیل در میان کشور‌های آمریکای لاتین از اهمیت ویژه‌ای برای تجارت برخوردار است و به همین علت اولین مرکز تجاری در این کشور‌ها در برزیل افتتاح شد و اولین رایزن نیز به برزیل می‌رود.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: امیدواریم حضور رایزن ما در برزیل و مرکز تجاری که در این کشور داریم، موجب رونق تجارت و افزایش صادرات ما به برزیل شود.

در ادامه این همایش تجار و بازرگانان به بیان دغدغه ها، مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا