کد خبر: 171202153661
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیبانک و بیمهصنعت و معدن

افزایش سرمایه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از ابتدای سال آینده در حوزه بافت‌های فرسوده شاهد اجرایی شدن افزایش سرمایه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت خواهیم بود.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه با وجود قوانین در حوزه جهش تولید مسکن همچنان شاهد کند بودن روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستیم، گفت: طبق قانون بالادستی و طبق برنامه هفتم باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه ساخت مسکن اختصاص دهند اما ما همچنان در این بخش شاهد عقب ماندگی‌هایی هستیم.

او می‌گوید: طبق برنامه هفتم باید تمامی دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی پای کار بیایند و در صورت عدم همکاری اعتبارات آن‌ها کاسته می‌شود و برای بانک‌هایی که در این بخش وارد کار می‌شوند هم افزایش سرمایه در نظر گرفته می‌شود.

جنتی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای تهران تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، افزود: اگر این تسهیلات پرداخت شود زمینه برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها فراهم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان پاکدشت است که روند اجرایی این پروژه رشد بسیار خوبی داشته و با سرعت در حال اجرا است که امیدواریم تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا