کد خبر: 17120073486
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

افزایش سرمایه بانک مسکن به ۳۳۴ هزار میلیارد ریال

مدیرعامل بانک مسکن گفت که در سال جاری با افزایش ۲۰۴هزار میلیارد ریالی، سرمایه بانک مسکن از ۱۳۰هزار میلیارد ریال به ۳۳۴هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش هیبنا، نشست بررسی عملکرد بانک مسکن با حضور محمود شایان، مدیرعامل بانک و سیدعباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمعی از مدیران و روسای بانک مسکن و وزارت اقتصاد برگزار شد.

شایان در نشست گزارش عملکرد بانک که در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه به عنوان یک بانک تخصصی در بخش مسکن همه تکالیف ابلاغ شده در بودجه ۱۴۰۰ را اجرایی کرده‌ایم.

همچنین در سال ۱۴۰۱ حدودا ۲۰درصد به سهم بخش مسکن افزوده شد. بودجه امسال نیز رقم ۳۶۰هزار میلیارد تومان بود که این رقم بین ۲۷بانک و موسسه از سوی بانک مرکزی تخصیص پیدا کرد.

او افزود: دولت به مردم متعهد شده است که سالانه یک میلیون واحد در بخش مسکن تولید کند و از این میان ۲۱۰هزار واحد به بانک مسکن ابلاغ شده است و در این ایام بیش از ۳۳۰هزار نفر طی طرح نهضت ملی نزد بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و مبلغ قابل توجهی یعنی بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان به حساب بانک مسکن واریز کردند که از این مبلغ بیش از ۷هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در پروژه‌ها تزریق شده است.

همچنین ۲۲۰۰میلیارد ریال نیز از منابع داخلی بانک به پروژه‌ها تزریق شده است.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه کارکنان این بانک تلاش زیادی کردند تا تسهیلات زیادی طی نهضت ملی مسکن بتواند پرداخت شود، گفت: خوشبختانه مقام عالی وزارت در خصوص افزایش سرمایه به ما کمک کردند و این مساله توان ما برای پرداخت تسهیلات را افزایش خواهد داد.

از این رو در سال جاری با افزایش ۲۰۴هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک مسکن از ۱۳۰هزار میلیارد ریال به ۳۳۴هزار میلیارد ریال رسیده است.

شایان خاطرنشان کرد: در سطح شعب کارکنان متخصص و متعهدی داریم که تفاهم‌نامه‌های خوبی برای جذب منابع امضا کرده‌اند.

ما اعتقاد داریم هر رئیس شعبه یک مدیرعامل است. خوشبختانه سطح رضایتمندی از شعب ما بالا است و عملکرد بانک نشان می‌دهد در این امور موفق بوده‌ایم.

از آنجا که مقام معظم رهبری نیز بارها بر لزوم تخصیص تسهیلات بدون ضامن به مردم و توجه به بخش مسکن تاکید داشتند، همه تلاش خود را خواهیم کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا