افزایش سقف برداشت غیرحضوری از حساب‌های بانکی

  کد خبر: 010103154714

بانک مرکزی از افزایش سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی خبر داد.

بانک مرکزی اعلام کرد: «با استناد به ماده (۱۷) آخرین ویرایش «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» اشخاص، مصوب یک هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ (۱۴۰۱/۱۲/۲۷) شورای پول و اعتبار، هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ (۱۴۰۲/۱۲/۲۷)، آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مزبور را به شرح زیر به‌روزرسانی کرد:

سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی هر مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند. همچنین هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ ۲ میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت نماید. این آستانه پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین گردیده بود.

بر همین اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت مبالغ بیش از ۲ میلیارد ریال از حساب‌های خود می‌باشند، مجاز خواهند بود تا سقف ۴ میلیارد ریال از حساب را به صورت حضوری از طریق شعب بانکی برداشت نموده و برداشت مبالغ بالاتر از ۴ میلیارد ریال نیز صرفاً به صورت حضوری از طریق شعب بانکی و پس از ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور موظفند سایر ضوابط و الزامات مربوطه از جمله مقررات مبارزه با پولشویی را به نحو مطلوب رعایت و از حسن اجرای کلیه مقررات مرتبه از سوی شعب بانکی اطمینان حاصل کنند.

شایان ذکر است کلیه آستانه‌های اشاره‌شده مزبور پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.»

منبع: مهر

خروج از نسخه موبایل