کد خبر: 080203157395
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهتولید و بازرگانیوزیر اقتصاد خبر داد:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

وزیر اقتصاد گفت: در ابتدای دولت تا کنون ٩۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها به فروش رفت و در حال حاضر مجموعا ١۵٠ هزار میلیارد تومان از دارایی مازاد بانک‌ها واگذار و فروخته شده‌است.

به گزارش ایلنا، سید احسان خاندوزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین(سپامی) با بیان اینکه هنوز نتوانستیم آنقدر که باید فعالان اقتصادی را برای تامین مالی از روش‌های نوین راهنمایی کنیم، اظهار داشت: هنوز هم روش‌ها و عادت‌های مرسوم برای تامین مالی برای فعالان اقتصادی غالب است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی در کنترل ترازنامه بانکی وجود دارد، برای تامین مالی اقتصاد چاره‌ای استفاده از ابزارهای جدید نیست وگرنه تولید پول در این شرایط انقباضی دچار تنگنا می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره ادامه رشد اقتصادی گفت: هر چند که مدعی بودند که این رشد اقتصادی به دلیل پایان دوره کرونا است اما دیدیم که رشد اقتصادی در سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ هم ادامه داشت و رشد اقتصادی در سال ١۴٠٣ هم در ادامه این مسیر خواهد بود.

خاندوزی درباره روند فروش اموال مازاد بانک‌ها اظهارداشت: در ابتدای دولت تا کنون ٩۵ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها به فروش رفت و در حال حاضر مجموعا ١۵٠ هزار میلیارد تومان از دارایی مازاد بانک‌ها واگذار و فروخته شده‌است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا