کد خبر: 150502134635
آموزشاخبار شرکت هابازرگانیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

افزایش صدور کارت کارگزاران گمرکی در دولت سیزدهم

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی اعلام کرد که یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم تسهیل کسب و کارها بوده و در این راستا، اقدام مرتبط با تسهیل در صدور کارت کارگزاران گمرکی افزایش یافته است.

به گزارش شاتا، «محمد وحیدی» مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم تسهیل کسب و کارها از ابتدای فعالیت خود در دوره جدید است و در چارچوب این سیاست اقدام مرتبط با تسهیل در صدور کارت کارگزاران گمرکی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به‌دنبال دریافت پروانه کارگزاری گمرکات کشور هستند، نیازمند قبولی در آزمون آن هستند، افزود: این مرکز با استفاده از اساتید مجرب حوزه گمرک، در تلاش است تا در راستای آموزش کارگزاران خبره اقدام موثری انجام دهد.

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی افزود: این مرکز سال گذشته با استفاده از اساتید با تجربه و خبره، قبولی بالای ۵۰ درصدی از ثبت‌نام کنندگان این آزمون را از آن خود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آموزش بازرگانی پتانسیل ارائه خدمت به‌صورت حضوری و آنلاین را داراست و در حال حاضر در ۳۱ استان کشور دفاتر نمایندگی فعال دارد، تصریح کرد: با دریافت پروانه کارگزاری گمرک، افراد فعال این حوزه می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین گمرک اجرایی فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته وحیدی، در آزمون کارگزاری برگزار شده سال گذشته توسط گمرک ایران، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۸۰۰ نفر پذیرفته شده‌اند ئ برای امسال پیش‌بینی شده که حدود ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کنند.

شایان ذکر است آزمون کارگزاری گمرکی پس از ۷ سال در سال ۱۴۰۱ برگزار و مقرر شده این آزمون هر ساله برگزار شود. این دوره به‌صورت برخط و حضوری با تدریس مجرب‌ترین اساتید و نخبگان گمرکی کشور در تاریخ هشتم و یازدهم شهریور برگزار خواهد شد.

متقاضیان برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری و محتوای دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق العملکاری) می توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی www.ibtc.ir و یا با شماره تماس ۰۲۱۸۶۹۵ تماس بگیرند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا