کد خبر: 021002147031
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

افزایش ظرفیت تولید میدان مشترک آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید میدان مشترک آزادگان جنوبی اضافه شده است.

آقای محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: همه میادین مشترک کشور تعیین تکلیف شده اند و تا پایان امسال، قرارداد توسعه دو میدان مشترک به امضا می‌رسد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، فقط در میدان مشترک آزادگان جنوبی ۶۰ حلقه چاه جدید به ظرفیت تولید اضافه شده و تولید این میدان را به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

آقای خجسته مهر ادامه داد: در آینده نزدیک قادر خواهیم بود که به صورت یکپارچه، قرارداد طرح توسعه فاز دوم از میادین مشترک آزادگان شمالی و جنوبی را به امضا برسانیم و همچنین فاز دوم توسعه میدان مشترک آزادگان را تا پایان سال به قرارداد می‌رسانیم.

معاون وزیر نفت همچنین درباره تامین مالی احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: شرکت ملی نفت ایران به طور کامل به وظیفه خود بر اساس قانون بودجه امسال پایبند و در حال اجراست.

ابتدای شهریور امسال آقای عذاری‌ اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان وابسته به شرکت ملی نفت ایران گفته بود: ظرفیت تولید روزانه میدان آزادگان جنوبی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۸۲ هزار بشکه بود و تا ابتدای شهریور، با رسیدن به ظرفیت ۱۱۵ هزار بشکه در روز، شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید از این میدان هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا