کد خبر: 110602137045
انرژیجهانروزنامه

افزایش قیمت انرژی اتحادیه اروپا

ترجمه: سلیم حیدری

از زمانی که کشورهای غربی تا حد زیادی خرید نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ از روسیه را رها کردند، قبوض خانوار افزایش یافته است.

قیمت‌های انرژی در سراسر اتحادیه اروپا رو به افزایش است و نوید افزایش صورت‌حساب‌های خانوار را می‌دهد، زیرا این اتحادیه برای گذراندن زمستانی دیگر همراه با کاهش شدید عرضه گاز طبیعی روسیه آماده می‌شود.

هزینه برق در ایتالیا در هفته ای که از ۲۱ تا ۲۷ آگوست (۳۰ مرداد تا ۵ شهریور) بود، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۱۳۸ یورو در هر مگاوات ساعت (MWh) رسید.

بر اساس برآوردهای گروه تحقیقاتی Nomisma Energia، از اول اکتبر (۹ مهر)، خانواده های ایتالیایی ممکن است با افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی قبض برق خود مواجه شوند.

این سازمان از افزایش قیمت گاز به عنوان دلیل اصلی یاد کرد، زیرا ایتالیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست که وابسته به واردات گاز طبیعی است.

دیوید تابارلی، رئیس Nomisma Energia، روز سه‌شنبه هشدار داد که «اگر قیمت‌ها در این سطوح باقی بمانند، انعکاس آن در افزایش قبض‌های برق آینده اجتناب‌ناپذیر است».

در سایر نقاط اتحادیه اروپا، هزینه های انرژی نیز به افزایش خود ادامه داد، به طوری که میانگین قیمت عمده فروشی برق در استونی با افزایش ۹۳ درصدی به ۱۵۳.۳۹ یورو در هر مگاوات ساعت در هفته گذشته رسیده است.

قیمت ها در لتونی و لیتوانی ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۲.۵۸ یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

قیمت برق در اتحادیه اروپا در سال گذشته به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای محدود کردن شدید واردات نفت و گاز روسیه و ممنوعیت کامل عرضه زغال سنگ، به عنوان بخشی از سیاست تحریمی، افزایش یافت.

فرانسه که زمانی صادرکننده خالص برق به اتحادیه اروپا بود، زمستان گذشته مجبور شد به شدت به واردات برق از کشورهای همسایه متکی باشد. بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای آن که ۷۰ درصد تولید برق کشور را تشکیل می دهند، برای تعمیر و نگهداری آفلاین بوده اند.

روز دوشنبه، پاریس مجوز شرکت‌های تولید برق را برای سوزاندن زغال سنگ بیشتر در ماه‌های آینده تمدید کرد تا از کمبود برق در زمستان امسال جلوگیری کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا