کد خبر: 09030030039
جهانروزنامهصفحه یک

افزایش مالیات‌دهندگان؛ مهر تایید بر‌ عبور چین از گردنه کرونا

مترجم: فرشاد گیاه‌بان

با وجود آنکه همه‌گیری کرونا در جهان ادامه دارد و هنوز به اقتصاد جهانی لطمه می‌زند، داده‌های منتشر شده در جمهوری خلق چین نشان می‌دهد که این کشور، که اولین کشوری بود که تحت تاثیر این همه‌گیری قرار گرفت، توانسته  است، بر مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا غلبه کرده و اقتصاد خود را بازیابی کند.

مسئولان اداره مالیات چین روز جمعه داده‌هایی مبنی بر افزایش تعداد مالیات دهندگان در چهار ماه اول سال ۲۰۲۱ منتشر کردند که بیانگر بازیابی کشور بعد از همه گیری کوید ۱۹ است.

داده‌های منتشرشده از طرف اداره مالیات کشور نشان می‌دهد که ۴.۱۳ میلیون مالیات دهنده‌ جدید در ۴ ماهه‌ی ابتدایی سال ثبت نام شده‌اند که این مقدار افزایشی ۵۸.۵ درصدی نسبت به همین زمان در سال گذشته داشته است. این افزایش به دلیل اجرایی شدن اقدامات چند‌جانبه‌ای بود که برای بهبود فضای کسب‌وکار چین انجام شد. تنها در ماه آوریل ۱.۳۴ میلیون مالیات‌دهنده ثبت‌شده‌اند که از این تعداد حدود ۶۹۰ هزار سازمان و شرکت و ۶۲۱ هزار هم خانوارهایی با مشاغل آزاد صنعتی و یا تجاری هستند. گروه اول ۱۳.۶ درصد و گروه دوم ۳۱.۱ درصد افزایش را نسبت به سال قبل داشته‌اند.

داده‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده‌ سراسر کشور، مربوط به ماه آوریل، نشان می‌دهند که درآمد کل ناشی از  فروش، شرکت ها ۲۴.۶ درصد افزایش نسبت به ماه آوریل سال ۲۰۲۰ و همینطور ۲۷.۵ درصد نسبت به آوریل ۲۰۱۹ داشته است.

«رونگ هایلو»، سخنگوی اداره مالیات، در این باره گفت که این اداره تمام مالیات ترجیجی را اعمال خواهد کرد زیرا این اقدام محیط تجاری کشور را بهینه  و به نهاد بازار کمک می‌کند که پویاتر شود.

در تحولی دیگر، داده‌های منتشرشده وزارت امور مالی نشان می‌دهد که دولت‌های محلی چین در چهار ماه نخست سال جاری  بیش از ۱.۶۷ تریلیون یوان (در حدود ۲۶۱.۵ میلیارد دلار) اوراق قرضه منتشر کرده‌اند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که به صورت کلی، ۷۱۷.۹ میلیارد یوان اوراق اختصاصی و ۹۵۳ میلیارد یوان اوراق عمومی در این بازه زمانی منتشر شده است.

در بازه زمانی ژانویه تا آوریل، اوراق قرضه دولت‌های محلی با متوسط زمان سررسید ۹.۱ سال و متوسط نرخ بهره ۳.۴۴ درصد منتشر شده است.

تنها در ماه آوریل، انتشار اوراق قرضه توسط دولت‌های محلی به رقم ۷۷۵.۹ میلیارد یوان رسید که در این میان سهم اوراق ویژه ۳۴۳.۹ میلیارد یوآن بوده است. آن‌طور که این وزارتخانه اعلام کرده است، تا پایان ماه آوریل بدهی دولت‌های محلی چین به حدود ۲۶.۶ تریلیون یوان رسید که در محدوده قانونی ۳۳.۲۸ تریلیون دلاری سال جاری قرار دارد.

منبع: شینهوا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا