کد خبر: 08119913665
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان: افزایش هزینه‌ های بنادر سود آوری شرکت‌ های سیمانی را کاهش داده است +فیلم

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان با اشاره به افزایش هزینه‌ های بنادر از کاهش سود آوری شرکت ‌های سیمانی خبرداد.

در مراسم روز ملی صادرات که به دلیل شرایط کرونایی با تاخیر سه ماهه، اواخر دی برگزار شد، مجموع ۵۶ صادرکننده نمونه کشور با اهدا تندیس و لوح تقدیر مورد قدردانی قرار گرفتند که یکی از این شرکت‎ ها سیمان خوزستان بود.

این انتخاب بهانه ‎ای شد که روزنامه عصراقتصاد با محمد حاج‌نایب، مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان گفت و گویی انجام دهد.

 

سیمان خوزستان در ۱۲۰ کیلومتری شهر اهواز قرار دارد و  با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای جنوب و آبهای آزاد و ظرفیت اسمی سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیمان، ۵۰ % ظرفیت خود را به صادرات اختصاص داده است.

حاج نایب می‌‌گوید: «در سال ۱۳۹۸ با همت و تلاش تمامی پرسنل مجموعه سیمان خوزستان موفق شدیم با ظرفیت بالاتر از ظرفیت فعلی یعنی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول تحویل دهیم که از این مقدار یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن صادر شده است.»

او می‌‌افزاید: «در صنعت سیمان، معمولا در سال حدود شصت تا هفتاد میلیون تن به صورت کلینگر و در حدود شصت میلیون تن هم سیمان تولید می‌شود. در سال ۹۸ هفده و نیم میلیون تن صادرات انجام شده است که با توجه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولیدی که سیمان خوزستان انجام داده است ۱۰% کل ظرفیت صادرات کشور را انجام داده‌ایم.»

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان درباره مشکلات حمل‌ و نقل در صنعت سیمان اظهار می‌کند: «با توجه به وزین بودن سیمان، یکی از چالش‌های این صنعت، حمل و نقل است و چون بعد مسافت برای مصرف بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر است لذا حمل و نقل بسیار در صادرات تأثیرگذار است. با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت سیمان در یک سال گذشته در مورد هزینه‌های حمل و نقل بسیاری از کارخانه‌های سیمانی که دور از مرز هستند توان رقابت در حوزه صادرات را نداشتند و حجم مورد انتظار برای صادرات به واسطه همین مساله محقق نشد.»

حاج‌نایب انتظار خود از دولت در زمینه صادرات را چنین بازگو می‌کند:‌ «در بحث حمل و نقل و همچنین در دستورالعمل‌های امور بنادری انتظار داریم ساماندهی اساسی صورت گیرد. با توجه به افزایش هزینه‌ های بنادری که منجر به کاهش سودآوری شرکت‌های سیمانی شده است انتظار داریم این هزینه‌ها کاهش یابد، تا به تسهیل و تشویق شرکت‌های سیمانی در امر صادرات کمک کند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا