کد خبر: 01050192610
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

افزایش همکاری‌های دانشگاه آزاد فارس با کمیته امداد

تفاهم‌نامه مشترکی مابین دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس منعقد شد.

مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: این تفاهمنامه زمینه فعالیت‌های مشترکی بین دانشگاه و کمیته امداد در سطح کشور را فراهم خواهد کرد.

او گفت: کمیته امداد با رویکرد جدید و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از این نهاد دارند در حال توانمندسازی جامعه هدف خویش است و توانمندسازی را در سه حوزه فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فکری، فرهنگی به عنوان هدف خویش برگزیده و در حال اجرای آن است.

مدیرکل امداد استان فارس به نوع اقتصاد استان فارس که بر پایه کشاورزی استوار است اشاره و گفت: بر این اساس امکان حمایت تامین اجتماعی برای قشر کشاورز در استان فراهم نیست و به همین دلیل کثرت پوشش کمیته امداد در سطح استان اتفاق افتاده است.

موصلی به برتر شدن کمیته امداد استان فارس در حوزه اشتغال و کسب و کار در چند سال متوالی اخیر اشاره و گفت: این نهاد با تمرکز بر کسب و کار‌های خرد و کوچک نقش مهمی در توسعه کسب و کار‌ها و رونق اقتصادی خانواده‌ها داشته و این ناشی از نگاه ویژه و رویکرد خاص کمیته به این مقوله اقتصادی است. موصلی عقد تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه را ناشی از این تفکر دانست که دانشگاه را در مسیر فعالیت هایش به عنوان نقش آفرین برای تحقق اهداف سازمان‌های دیگر میشناسیم.

او ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به لحاظ کثرت تعداد دانشجو و وجود اساتید توانمند و فرهیخته می‌تواند کمک شایانی به حل معضلات استان داشته باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: با توجه به درهم تنیدگی و وابستگی مسائل اجتماعی به یکدیگر، یکی از نکاتی که اساتید دانشگاه می‌توانند در شناخت و ایجاد راه حل در استان کمک کننده باشند در حوزه برنامه‌های محوری و اشتغال و کارآفرینی است.

او گفت: دانشگاه می‌تواند مطالعاتی را ارائه کند تا ببینیم حوزه فعالیت مورد نیاز جامعه و استان بیشتر باید در کدام بخش متمرکز شود و به طور خاص کمیته امداد در چه بخش‌هایی میتواند ورود موثرتر و اثرگذاری داشته باشد.

موصلی گفت: از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان از جمله دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس استفاده کنیم و از نقش آفرینی دانشگاه‌ها در شناخت بهتر و دقیق‌تر چالش‌های جامعه بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه با برشمردن ویژگی‌های خاص دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در تمام شهر‌های استان فارس دارای واحد و مرکز آموزشی است که بر این اساس با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این دانشگاه امیدواریم که تعامل مثبت و موثری با ادارات مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی برقرار نمایم

محمدرضا قائدی وجود برنامه‌های علمی در دانشگاه را یکی از نقاط قوت این دانشگاه دانست و گفت: دبیرخانه علمی پایش دانشگاه با ترسیم برنامه علمی در سطح ملی می‌تواند بین دانشگاه و کمیته امداد به نیازسنجی بپردازد و با استفاده از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی چالش‌ها و نیاز‌های خاص مد نظر این ارگان را احصاء و راه حل‌های آن را در قالب پایان نامه‌های اجرایی و عملیاتی تبیین کند.

محمدرضا قائدی همچنین با اشاره به طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان گفت: قطعاً برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حضور در طرح پویش و آموزش همزمان یک شغل و حرفه قابلیت استفاده و کاربری ویژه خواهد داشت تا دانشجویان با اولویت معرفی از سوی کمیته امداد در این طرح شرکت نموده و علاوه بر تحصیل رشته‌های علمی در حرفه و شغل مورد علاقه خویش نیز توانمند شوند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس از امکان ارائه تخفیف شهریه دانشجویی به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز خبر داد.

او همچنین وجود مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه در استان فارس را یکی از نقاط قوت و پدیده‌های مهم برای همکاری خاص با کمیته امداد استان فارس برشمرد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز می‌تواند با حمایت از استارتاپ‌ها و ارتباطگیری با صندوق‌های پژوهشی در اشتغال دانشجویان تحت پوشش کمیته کمک شایان و قابل توجهی ابراز کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا