کد خبر: 030503167406
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانیتلاش‌های بی‌وقفه برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در پتروشیمی اروند؛

افزایش چشمگیر تولیدات پتروشیمی اروند همزمان با تعمیرات اساسی بدون توقف تولید در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۳

پتروشیمی اروند در ۴ ماهه نیمه نخست سال ۱۴۰۳ همزمان با اجرای تعمیرات اساسی بدون توقف تولید، موفق به رشد قابل توجهی در تولید محصولات خود شده است.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، بزرگترین تولید کننده زنجیره کلر و PVC کشور در ۴ ماهه نیمه نخست سال ۱۴۰۳ همزمان با اجرای تعمیرات اساسی بدون توقف تولید، با تلاش‌های مستمر کارکنان موفق به رشد قابل توجهی در تولید محصولات خود در راستای تحقق چشم‌انداز سازمانی شده است.

این مجتمع صنعتی، با تلاش‌های مستمر و همگرایی تیمی، توانسته است در مسیر تحقق چشم‌انداز سازمانی کارآمد در افق ۱۴۰۵، گام‌های بلندی بردارد و با تولید ۶۹۹.۳۷۵ تن انواع محصولات راهبردی، حدود ۹ درصد محصول بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال قبل روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

در این میان، محصول پلی وینیل کلراید امولسیون E-PVC بیشترین میزان افزایش تولید تا انتهای تیرماه را به خود اختصاص داده است و این محصول استراتژیک نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۳۵ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و مهندسین شرکت، مجموع میزان تولید محصول اتیلن دی کلراید EDC از ابتدای سال تا انتهای تیرماه ۱۴۰۳ به میزان حدود ۱۷۰ هزارتن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ رشد حدود ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مجموع میزان تولید محصول وینیل کلراید مونومر VCM نیز توانسته نیاز بازارهای هدف را برطرف کند و تا انتهای تیرماه با بیش از ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۹۵.۷۸۹ تن برسد.

تحقق افزایش تولید در سال جهش تولید در محصول پلی وینیل کلراید سوسپانسیون S-PVC نیز تاثیر بسزایی داشته است تا این مجتمع از ابتدای سال تا انتهای تیرماه ۱۴۰۳ با تولید حدود ۸۳ هزار تن از این محصول پر متقاصی، ۷.۴ درصد محصول بیشتری را برای عرضه در بازارهای داخلی تولید کرده باشد.

شرایط تولید بزرگترین تولید کننده زنجیره کلر و پی‌وی‌سی غرب آسیا در دیگر محصولات نیز با افزایش تولید همراه بوده است و مجموع میزان تولید محصول گاز کلر CL2 این مجمتع که به عنوان محصول استراتژیک مجتمع‌های منطقه ماهشهر به شمار می‌رود به حدود ۱۵۰ هزارتن رسیده است که حدود ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

تلاش کارکنان مجتمع پتروشیمی اروند در محصول کاستیک نیز توانسته تاثیر بسزایی در تامین نیاز کشور داشته باشد و این مجتمع از ابتدای سال تا انتهای تیرماه ۱۴۰۳ با تولید بیش از ۱۶۸ هزار تن به رشد حدود ۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برسد.

همزمان با افزایش تولید محصولات مجتمع که می‌تواند هم نقش اثرگذار در افزایش تولید مجتمع‌های بالادستی، میان دستی و پائین دستی داشته باشد و هم منجر به خلق ثروت و ارزش آفرینی برای کشور شود، مهندسین و متخصصین شرکت با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار از زمان راه‌اندازی مجتمع با سنجش تمامی جوانب و پیامدهای عملیاتی و ایمنی اقدام به تعویض عایق اواپراتور E-14004A / V-14004A و لاین‌های مرتبط با استفاده از عایق ایروژل واحد وینیل کلراید مونومر کنند که نتایج و تاثیرات مثبت آن در رفع گلوگاه‌ها و تولید مستمر مشاهده شده است.

همچنین این شرکت که به عنوان ایرانی‌ترین زنجیره کلر و پی‌وی‌سی غرب آسیا شناخته می‌شود، با همکاری شرکت‌های فناور داخلی اجرای فرآیند شستشوی شیمیایی سطح تیوب های داخل کوره R-14001B واحد وینیل کلراید مونومر را در دستور کار قرار داده است و با موفقیت به سرانجام رسانده است.

در این مدت و با هدف پایداری و افزایش تولید، انجام نانو پوشش سطح تیوب شیت مبدل های E-14007A/C و بخش کانوکشن کوره A واحد وینیل کلراید مونومر جهت کاهش دوره تشکیل کک با کمک شرکت‌‌های داخلی، انجام عملیات تعویض ایرفن های E-11002A3,E-11002A4 واحد اتلین دی کلراید، انجام عملیات جت زنی و آماده سازی E-11002B3,E-11002B4 و قراردادن ایرفن مذکور در مدار تولید برای جلوگیری از توقف آتی تولید در واحد اتلین دی کلراید، اجرای عملیات تعویض وسل های V-51001 , V-51002 در واحد پلی وینیل کلراید، اجرای عملیات تعویض داکت X-45007B از جنس استنلس استیل واحد پلی وینیل کلراید، انجام عملیات ایزوله سازی در زمان تولید و عملیات تعمیرات اساسی تانک TK-2002 و تعبیه دیپ لاین جهت جلوگیری از شکست مجدد مخزن در ناحیه شکست تانک واحد کلرآلکالی، انجام پروژه تعویض هدر های آنولیت و کاتولیت ترین یک این واحد به مقدار ۳۱۸۴ اینچ از جنس اصلی نیز بخش دیگری از تلاش‌های جمعی کارکنان و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مسیر تحقق افق ترسیم شده و افزایش سودآوری سهامداران بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا