کد خبر: 03070047687
اقتصادبانک و بیمه

افزایش ۲۰ درصدی بدهی دولت به بانک‌های دولتی / کدام بانک، بیشترین مطالبات را دارد؟

صورت‌های مالی منتشر شده از سوی پنج بانک دولتی، افزایش ۲۰ درصدی بدهی دولت به این بانک‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای وعده احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی که چند روز گذشته از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی خبر داد؛ طی چند روز گذشته صورت‌های مالی بانک‌های دولتی از جمله ملی، مسکن، توسعه صادارات ایران، صنعت و معدن و کشاورزی بر روی سایت کدال منتشر شد.

۲۰ درصد؛ افزایش بدهی دولت به بانک‌های دولتی در سال ۱۳۹۹

در این گزارش یکی از اقلام (مطالبات بانک ها از دولت) صورت های مالی این پنج بانک را بررسی کردیم. (ارقام به میلیارد تومان است)

کدام یک از بانک‌ها بیشترین مطالبا را از دولت دارد؟

صورت‌های مالی منتشر شده از بانک‌های دولتی مورد نظر، خبر از افزایش بیش از ۲۱ هزار میلیاردی بدهی دولت به این بانک‌ها می‌دهد.

به طوری که مجموع این بدهی در سال ۹۸ برابر با ۱۰۴ هزار میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۶۷۷ تومان، اما این میزان در سال ۹۹ با افزایش زیادی به ۱۲۶ هزار میلیارد و ۴۹ میلیون و ۲۹۵ تومان رسید.

در واقع تقریبا ۲۰ درصد میزان بدهی دولت به این پنج بانک دولتی افزایش یافته است.

بانک ملی بیشترین و بانک توسعه صادرات ایران، کمترین مطالبات را از دولت دارند

با توجه به جدول بالا، بالاترین میزان مطالبات بانک های دولتی از دولت در سال ۹۹ مربوط به بانک ملی، به میزان ۶۵ هزار میلیارد و ۵۲۳ میلیون و ۶۰۴ تومان است.

بانک توسعه صادرات ایران در سال ۹۹، با میزان یک هزار میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان کمترین میزان مطالبات از دولت را در صورت مالی خود ثبت کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا