کد خبر: 19040036932
اقتصادتولید و بازرگانی

افزایش ۳۰ درصدی تولید شمش آلومینیوم نسبت به بهار پارسال

طبق آمار منتشر شده از وضعیت تولید آلومینیوم در سه ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید شمش آلومینیوم در ایران نسبت به سه ماه نخست سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایمیدرو، چهار شرکت تولیدکننده داخلی آلومینیوم از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۱۳۱ هزار و ۳۷۶ تن شمش تولیدکرده‌اند. این در حالیست این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۰۲ تن بوده است.

از این میزان به ترتیب، در بهار سال جاری شرکت‌ ایرالکو ۴۵ هزار و ۸۶۶ تن، المهدی ۴۲ هزار و ۷۴۳ تن، سالکو ۳۳ هزار و ۳۲۷ تن و آلومینای ایران ۹۴۴۰ تن تولید کرده‌اند.

کاهش ۱۱ درصدی پودر آلومینا

شرکت آلومینای ایران طی سه ماهه نخست امسال ۵۵ هزار و ۹۷۴ تن پودر آلومینا تولید کرد. میزان تولید در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۶۲ هزار و ۷۸۹ تن بوده که نشان از افت درصدی تولید در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین این شرکت طی سه ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۶۵ هزار و ۴۸۸ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید کرده که در مقایسه با تولید مدت مشابه سال گذشته که حدود ۱۷۸ هزار و ۳۶۶ تن بوده، ۴۹ درصد افزایش تولید داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا