کد خبر: 28040038371
اقتصادتولید و بازرگانی

افزایش ۳۰ درصدی قیمت غذای رستوران‌ها / مواد اولیه ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده است

رییس اتحادیه رستوران‌دارها اظهار داشت: افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.

علی اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد افزایش قیمت غذای رستوران‌ها اظهار کرد: گرانی مواد غذایی که مواد اولیه رستوران‌ها هستند دیگر بدون حساب و کتاب شده است.

می‌توان گفت مواد اولیه رستوران‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده، همه اقلام حتی نان افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: همکاران ما در این موج گرانی مستاصل مانده‌اند.

دیروز تعدادی از رستوران‌‌دارها به اتحادیه آمده بودند و معترض بودند اما گرانی اقلام و تورم در اختیار اتحادیه نیست و در این مورد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

یکی از رستوران‌دارها گفت که لاشه گوسفند را کیلویی ۱۵۰ هزار تومان خریده یعنی گوشت آن برای او حدودا ۳۰۰ هزار تومان است. وضعیت به شکلی است که از دست همه خارج شده، علاوه بر این حقوق پرسنل و حق بیمه هم افزایش دارد.

رییس اتحادیه رستوران‌دارها خاطرنشان کرد: در اتحادیه به همکاران خود گفتیم که باید فاکتور روز داشته باشند و هزینه سربار و همچنین ۲۰ درصد سود را به آن اضافه کنند، قیمت نهایی باید از این فرمول به دست بیاید. اگر طبق این دستور‌العمل قیمت‌گذاری شود مورد تایید اتحادیه است.

افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود ۳۰ درصد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات تقاضا گفت: شیوع موج جدید کرونا موسوم به دلتا باعث شده بسیاری از رستوران‌ها تعطیل باشند، علاوه بر این افزایش قیمت‌ها هم مزید بر علت شده تا با کاهش تقاضا مواجه باشیم، می‌توان گفت تقاضا دوباره ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا