کد خبر: 04010020266
انرژی

افزایش ۶ درصدی تولید گاز در سال ۹۹

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۶ درصدی تولید گاز شیرین در کشور خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه باوجود محدودیت‌ها و موانع ناشی از تحریم‌ها و مضاف بر آن شیوع ویروس کرونا، رشد و توسعه متوقف نشد و همچنان شاهد روند افزایشی تولید گاز در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، احمد کاظمی امروز (چهارشنبه، چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۰) در ارتباط  تصویری با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در محل مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از طریق ویدیوکنفرانس ضمن ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این مرکز در سال ۹۹، گفت: افزایش ۶ درصدی تولید گاز که معادل ۱۵ میلیارد مترمکعب بوده در بخش‌های مختلف اعم از خانگی و تجاری توزیع شده است.

وی افزود: پارسال توانستیم به بخش‌های مولد و نیروگاهی کشور گاز بیشتری تحویل دهیم به‌طوری‌که در نیروگاه‌ها بیش از ۵ میلیارد مترمکعب و در بخش صنایع عمده مانند فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها بیش از ۳.۳ میلیارد مترمکعب گاز بیشتری تحویل شد.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه خوشبختانه اوضاع جاری شبکه گاز کشور در بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع گاز شرایط موثر و پایداری دارد، گفت: هم‌اکنون ۳۷ سکوی گازی در پارس جنوبی، ۲۰ پالایشگاه گازی در سطح کشور، ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال و ۳۹۵ هزار کیلومتر خط تولید در شبکه‌های گاز استانی فعال هستند و کار گازرسانی به اقصی نقاط کشور در بخش‌های خانگی، تجاری و دیگر بخش‌ها را به‌عهده دارند.

کاظمی، مصرف روزانه گاز خانگی در شرایط کنونی را حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مصرف گاز در بخش صنایع عمده حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب در روز و مصرف روزانه نیروگاه‌ها حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب است و سوخت نیروگاه‎های گازی به‌طور کامل با گاز طبیعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مقدار صادرات حدود پنج درصد از تولید را شامل می‌شود که مطابق تعهد و قراردادهای امضا شده با کشورهای واردکننده است و تزریق گاز به میدان‌های نفتی برای ازدیاد و برداشت هم وضع مطلوبی دارد.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه همه تلاش این مرکز بر روند تولید گاز ایمن و پایدار آن هم به‌طور مستمر و بی‌وقفه به مشترکان خانگی است، گفت: این مرکز داده‌های مربوط به بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع را لحظه‌ای دریافت می‌کند و این داده‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته و هفتگی در مراکز استان‎‌ها پایش، مدیریت و راهبری می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا