کد خبر: 200403165751
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

افزایش ۸۲ درصدی صادرات خاویار

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و صادرات آبزیان گفت: بنا بر آمار در ۳ ماهه اول امسال ۱۳۵۳ کیلو خاویار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

عباس مختاری آبکناری مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان، گفت: براساس آمار گمرک در سه ماه نخست امسال صادرات انواع محصولات شیلاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از ۴۰ درصد و از لحاظ ارزشی بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته او، میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال به میزان ۵۲۲۸۲ تن و به ارزش ۹۳.۱ میلیون دلار بوده که امسال به رقم ۷۳۳۶۹ تن و ارزش ۱۲۱.۴ میلیون دلار رسیده است.

مطالب پیشنهادی

مختاری آبکناری درباره میزان صادرات خاویار افزود: در سه ماهه ابتدایی امسال مقدار ۱۳۵۳ کیلوگرم خاویار و به ارزش ۷۲۱ هزاردلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۸۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری آبزیاک از رشد بیش از ۶۵ درصدی صادرات خوراک آبزیان خبر داد وگفت: امسال میزان صادرات خوراک آبزیان ۲۳۷۲۴ تن و به ارزش ۲۰.۲ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی و ارزشی بیش از ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت است.

او ادامه داد: در ۳ ماهه ابتدای سال ۷۵۶۳ تن به ارزش ۸‌.۸ میلیون دلار انواع کپور ماهیان صادر شده است.

صادرات ۳۰۹۴ تن ماهی قزل آلا در سه ماهه ابتدایی امسال

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، بازار و توسعه آبزیان ادامه داد: در سه ماهه سال گذشته ۲۴۳۱ تن قزل آلا با ارزش ۶.۹ میلیون صادر شد که در سه ماهه امسال صادرات به ۳۰۹۴ تن به ارزش ۶.۶ میلیون دلار رسیده است.

مختاری آبکناری صادرات انواع ماهیان دریایی را در سه ماهه اول سال گذشته ۱۸۳۰۱ تن و به ارزش ۳۰.۶ میلیون دلار برشمرد و افزود: امسال با رشد بسیار مناسبت میزان صادرات انواع ماهیان دریایی به ۲۹۴۸۲ تن و به ارزش ۵۳.۳ میلیون دلار رسیده است.

او گفت: در سه ماهه نخست امسال واردات انواع مواد اولیه و نهاده های آبزی پروری ۱۳۹۷۲ تن به ارزش ۳۷.۹ میلیون دلار برآورد شده است که تون ماهیان به عنوان اصلی ترین ماده اولیه کارخانجات کنسروسازی بیش از ۹۷ درصد اقلام شیلاتی وارداتی به کشور را تشکیل می دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا