کد خبر: 08050039611
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

افزایش ۱۰ درصدی منابع باجه‌های بانکی روستایی پست‌بانک

منابع باجه‌های بانکی روستایی پست‌بانک در پایان تیر نسبت به ۳۰اسفند ۱۳۹۹، به میزان ۱۰.۷درصد رشد داشته و به بیش از ۱۸هزار و ۵۰۹میلیارد و ۲۳۶میلیون ریال ریال رسیده است.

به گزارش مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست‌بانک، پنج استان برتر که نسبت به ماه قبل (خرداد ۱۴۰۰) بیشترین رشد منابع را داشته‌اند به ترتیب خراسان رضوی با ۱.۳۸۳میلیارد ریال، خوزستان با ۱.۰۵۶میلیارد ریال، مازندران با ۱.۰۲۶میلیارد ریال، آذربایجان شرقی با ۸۹۱میلیارد ریال و اصفهان با ۸۵۰میلیارد ریال بوده‌اند.

بنا بر‌این گزارش تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز منصوبه فعال در باجه‌های کشور ۲۷۳۰دستگاه است که تعداد ۱۲۶۵دستگاه مالکیتی، ۱۲۴۲دستگاه با مالکیت پست‌بانک (طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) و ۲۲۳دستگاه در قالب طرح پرستاری است که در مجموع نسبت به ماه قبل تعداد ۵دستگاه افزایش داشته است.

این گزارش حاکی است که تعداد کل دستگاه‌های Pinpad  (پوز شعبه‌ای) فعال در کل باجه‌های کشور ۵۴۷۱دستگاه است. که نسبت به ماه قبل تعداد ۱۰دستگاه افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: تا پایان تیر تعداد کل باجه‌های فعال کشور ۵۷۱۹باجه است که در این ماه تعداد ۴۲باجه جدید ایجاد و ۴۴باجه به دلایل مختلف از جمله کارایی‌نداشتن کارگزار، منعقد نشدن قرارداد جدید و مکان نامناسب غیرفعال شده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا