کد خبر: 060303160777
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامه

درآمدهای گمرکی ۳۱ هزار میلیارد تومان شد

بنابر اعلام رئیس کل گمرک ایران، درآمد گمرکی در سال جاری ۴۳ درصد افزایش یافته است و درآمدهای وصولی گمرک و واریزی به خزانه در دو ماهه نخست سال جاری به ۳۱ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان رسید.

به گزارش عصراقتصاد، محمد رضوانی‌فر با اعلام اینکه درآمدهای وصولی گمرک و واریزی به خزانه در دو ماهه نخست سال جاری به ۳۱ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: این میزان درآمد وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در دو ماهه نخست سال جاری، افزود: میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۲ درصد افزایش به رقم ۱۱ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان رسید.

رئیس گمرک اعلام کرد: میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۲ ردیف درآمدی گمرک در دو ماهه ابتدایی امسال ۱۶ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

رضوانی‌فر گفت: میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بوده که ۱۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۶.۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران

در این مدت بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان با میزان یک میلیون و ۷۱ هزار تن بوده که سهمی معادل ۲۹.۵ درصد را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، در دو ماهه امسال ۸۹۳ هزار تن کالا از مبدا گمرک شهید رجایی و ۴۷۴ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت خارجی شده است که با این میزان ترانزیت، در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

این گزارش حاکیست، در این مدت بیشترین افزایش میزان ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات پیرانشهر، سرخس و پرویزخان به ثبت رسیده که به ترتیب ۷۲۶ درصد، ۲۹۴ درصد و ۲۳۸ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

۴.۶ تن شمش طلا از گمرکات ترخیص شد

همچنین در ۲ ماهه سال جاری ۴.۶ تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ برابر شده است.

ارزش شمش طلای استاندارد وارد شده به کشور در مدت یاد شده به رقم ۳۳۰ میلیون دلار رسید‌. این در حالی است که سال گذشته طی همین مدت ۱.۲ تن شمش طلا به ارزش ۷۹ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

این گزارش حاکیست، گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به تنهایی مبدا ورود بیش از ۹۱ درصد از واردات شمش طلا در دو ماهه نخست امسال بوده است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا