کد خبر: 25100065279
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

افزایش ۷۹ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک صنعت و معدن

به گفته رئیس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن، میزان پرداخت‌های بانک صنعت و معدن در ۹ماهه امسال ۷۹درصد رشد داشته و وصول مطالبات نیز در همین مدت ۵۹درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، اصغر پاک‌طینت اظهارکرد: صدور ضمانتنامه‌های ریالی به میزان ۲۷درصد بیشتر از دوره ۹ماهه سال گذشته است.

این مدیر ارشد بانکی بیان کرد: سهم بیشتری از پرداختی‌ها برای تأمین سرمایه درگردش بوده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع بنگاه‌های تولیدی برای فراهم کردن مواد اولیه مورد نیاز است تا هیچ واحد تولیدی با کاهش ظرفیت و یا توقف تولید مواجه نشود؛ البته حمایت ما از ایجاد واحدهای دانش‌محور و صادرات‌گرا و تکمیل واحدهای نیمه‌تمامی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، ادامه دارد.

او تصریح کرد: کاهش وصول مطالبات بانکی، کندی جریان نقدینگی در اقتصاد، تخصیص‌نیافتن به موقع و بهینه منابع به شبکه تولید، افزایش بیکاری و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مسأله وصول مطالبات، موضوعی است که باید با جدیت بیشتری در مورد آن اقدام کنیم.

پاک‌طینت ادامه داد: خوشبختانه در بانک صنعت و معدن، وصول مطالبات با توجه به اوضاع اقتصادی، نوسان‌های قیمتی و ارزی و امهال، رشد قابل توجهی داشته و ۵۹درصد افزایش یافته است.

او یادآور شد: برخی از مسائلی که باعث بروز معوقات در بانک‌ها می‌شود در اختیار مدیران و کارکنان شبکه بانکی است که با برنامه‌ریزی و آموزش و ایجاد سازوکارهای منطقی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین اعتبارسنجی، می‌توان اوضاع را بهتر کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: تفویض اختیار به شعب و افزایش حدود اختیارات آنان و همچنین تعامل مناسب با مشتریان، عوامل دیگری است که در کاهش مطالبات غیر جاری این بانک در ۹ماهه امسال مؤثر بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا