کد خبر: 221102151583
ادب و هنرجامعه و فرهنگروزنامه

افسانه سه برادر

رئیس سازمان سینمایی: «هشت کشور از جمله چین و روسیه درخواست تولید مشترک فیلم با ایران داده‌اند.»

راضیه حسینی

تمام امکانات برای تولید فیلم چینی- ایرانی در کشور ما فراهم است، طوری که بازیگران چین اگر وارد ایران شوند به هیچ وجه احساس غربت نخواهند کرد.

آن‌ها بسیار متعجب خواهند شد زیرا اصلاً تصور نمی‌کردند بیش از کشور خودشان، در خیابان‌های ما خودروی چینی ببینند. هر وسیله‌ای که دست می‌گیرند یک ساخت چین در گوشه و کنارش درج شده است.

تنها موردی که شاید کمی اذیت‌شان کند غذاست، که آن هم با چندتا سوسک و قورباغه و سایر حشرات حل می‌شود. محتوای فیلم‌ها هم که خیلی مهم نیست. مثلاً می‌توانند درباره‌ی خودکفایی یک کشور و استقلال صد در صدی آن بسازند. یا موضوعش حمایت از تولید داخلی باشد.

در مورد فیلم‌سازی مشترک با روس‌ها هم جذابیت‌های بسیاری وجود دارد. دختران روسی حتماً مشتاق بازی در فیلم‌های ایرانی‌اند. آن‌ها بی‌صبرانه روزشماری می‌کنند تا بتوانند در یک فیلم ایرانی بازی کنند و مطرح شوند.

اصلاً از ابتدا هم دل‌شان می‌خواست مانند بازیگران زن ایرانی ظاهر شوند، ولی متأسفانه با سینمای ایران آشنا نبودند. اما به محض این‌که فهمیدند در ایران بازیگرانی وجود دارند که موهای‌شان از زیر روسری سشوار می‌خورد و یک‌هو شنیون می‌شود، شگفت‌زده شده و برای تولید فیلم مشترک درخواست دادند.

از دختران روس بگذریم. اجازه بدهید پیشنهادی درباره‌ی موضوع فیلم مشترک ایران و روسیه ارائه کنیم. به نظرمان بهتر است فیلمی از دوران گذشته بسازید.

مثلاً دوران قاجار که اوج دوستی و همبستگی ما با ین کشور بود. مخصوصاً زمانی حوالی قرارداد ترکمانچای. مطمئنیم که فیلم بسیار جذابی خواهد شد و جوایز جهانی را یکی پس از دیگری از ان خود می‌کند.

شاید حتی بشود به محصول مشترک ایران، چین و روسیه فکر کرد. این دیگر غوغا می‌کند و ترکیبی اعجاب‌آور خواهد شد. می‌توانید اسمش را بگذارید «افسانه سه برادر»

هرچند ما نام شش کشور خوشبخت دیگر که خواسته‌اند با ایران فیلم مشترک بسازند را نمی‌دانیم، ولی مطمئنیم بسیار در زمینه‌ی فیلم‌سازی معروفند و این از درخواست‌شان پیداست. فقط امیدواریم میان‌شان کلمبیا نباشد، باقی هر چه بود مهم نیست. راستش مغزمان برای ادغام این یکی کم می‌آورد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا