کد خبر: 10110067539
آسیب اجتماعیاقتصادبازارجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

اقبال بیش از پیش اروپاییان به فروش کالاهای ارزان دست دوم

۷۷درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله مورد سئوال رصدخانه «سِتِلِم» طی سال گذشته میلادی کالاهای ارزان و دست دوم خود را توانسته ‎اند بفروشند.

بر اساس آماراین رصد خانه این افراد به طور متوسط توانسته‎ اند ۷۷ یورو درماه از این راه درآمد کسب کنند. این رقم برای فرانسویان ۶۷ یورو بوده است.

کمتر کسی یافت می‎شود که لوازم غیر ضروری و دست دوم خودش از قبیل لباس، اسباب بازی و دستگاه‎های الکترونیکی و یا هرچیز دیگری که نیازی به آن ندارد را نفروخته باشد.

بر اساس اطلاعات رصدخانه «سِتِلِم» در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۰-۱۴۰۱) اقبال اروپاییان به این امر بیشتر شده است. در سال گذشته میلادی بیش از ۶۰ درصد مردم اروپا اجناس دست دوم و ارزان خود را فروخته‎اند.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات این آمار شویم باید گفت: ۳۸درصد از مردم چند بار طی سال این کار را کرده ‎اند. ۱۸ درصد از آنها چند بار درماه و۶ درصد از آنها چند بار درهفته کالاهای دست دوم و ارزان خود را فروخته‎اند. بر عکس ۳۸ درصد نیز اعلام کرده‎اند هیچ کالایی نفروخته ‎اند.

نکته غافلگیرانه در آنست که اقبال جوانان به این امر بسیار چشمگیر بوده است. از ۶۲درصد کل مردمی که به این امر اشتغال داشته‎اند ۷۷ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله، ۶۷ درصد ۳۵ تا ۴۹ ساله و۴۹ درصد ۵۰ تا ۵۷ ساله بوده ‎اند. آنها  بدینوسیله توانسته ‎اند به طور متوسط ۷۷ یورو در ماه درآمد کسب کنند.

رقمی که به هیچ عنوان نمی‎ توان آنرا نادیده گرفت به ویژه آنکه در برخی کشورهای اروپایی ازجمله انگلستان این رقم به اوج خود رسیده و به ۱۱۵ یورو در ماه می‎رسد. این رقم برای آلمانی‎ های طرفدار این کار به ۱۰۵ یورو در ماه، برای دانمارکی‎ها ۹۰ یورو و برای نروژی‎ ها ۸۷یورو در ماه می‎رسد.

در عین حال در دیگر کشورهای اروپایی این رقم پائین‎تر است: در مجارستان ۲۷ یورو، در جمهوری چک ۳۵ یورو و در اسلواکی ۳۷ یورو در ماه است. رقم متوسط این کار در اروپا ۷۷ یورو در ماه است. ۴۴ درصد از این افراد با درآمد حاصل از این کار محصولات  دیگرمورد نیاز خود را می‎خرند.

۱۰ درصد از مردم کالاهایی را می‎ خرند که ممکن است چندان به آن نیاز نداشته باشند و صرفا برای سرگرمی آن را می‎خرند. ۳۶ درصد از آنان این درآمد را پس‎انداز می‎کنند و۱۰ درصد از آنان کالاهایی می‎خرند که در فرصت مقتضی به قیمتی بالاتر برای کسب سود مناسب بفروشند.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا