کد خبر: 19010177068
بانک و بیمهروزنامه

اقدام مهم بانک مسکن در تنظیم بازار بین بانکی کشور

مدیرعامل بانک مسکن خبرداد در سال گذشته بسیاری از بانک‌های دولتی و خصوصی به جای برداشت از بانک مرکزی ، از بانک مسکن مبالغی را دریافت کرده اند و با افزایش منابع این بانک به لنگرگاهی در بازار بین بانکی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن ، دکتر محمود شایان تصریح کرد: شاخص‌های عملیاتی نشان می‌دهد که سال گذشته سال خوبی برای بانک مسکن بود. طی این مدت به کمک نیروهای کارآمد توانستیم با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌ها پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید در کشور و عمل‌گرایی در برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به نقش مهم بانک مسکن در ساخت چهار میلیون واحد مسکونی؛ در سال جاری با برنامه‌ریزی مطلوبی که انجام شده ‌می‌توانیم کشور را به یک کارگاه بزرگ خانه‌سازی تبدیل کنیم.

دکتر شایان با اشاره به تاثیر صنعتی‌سازی و بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت مسکن ادامه داد: در صورت استفاده از فناوری‌های نوین و تجربیات شرکت‌های دانش بنیان، سرعت ساخت مسکن بالا می‌رود و در انرژی و هزینه‌های تولید صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: در سال جاری باید حتما به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم و ارتباط تنگاتنگی میان شرکت‌های وابسته به بانک با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا