کد خبر: 03050038988
روزنامهعصر انقراض (طنز)

المپیک، کیسه بوکس و کیانی (طنز)

راضیه حسینی

«در گزارش صداوسیما از مسابقه ورزشکار ایرانی و کیمیا علیزاده حتی یکبار نام کیمیا علیزاده برده نشد و خراسانی، گزارشگر این رقابت به نحوی گزارش کرد که داوران نتیجه این دیدار را به نفع علیزاده درآورده‌اند.

‏حریفش، رقیبش، او، خودش و… عباراتی بود که بیژن خراسانی در گزارش خود به کار برد تا نام کیمیا علیزاده در صداوسیما گفته نشود. نحوه گزارشگری این دیدار در صداوسیما بسیار مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است.»

صدا و سیما در پخش این مسابقه خیلی کوتاهی کرد و اصلاً آن‌طور که انتظار می‌رفت عمل نکرد. مگر برای جناب سیما کاری داشت که جای تصویر «اسمشو نیار» یک کیسه بوکسی چیزی قرار دهد؟ این چه وضعی است؟ چرا ما باید چندین دقیقه تصویر «اون دختره‌ی چشم سفید» را می‌دیدیم؟ اگر از تکنیک‌های هوشمندانه و ماهرانه سانسور استفاده می‌شد، گزاشگر این‌قدر خودش را به زحمت نمی‌انداخت و هی این و اون و نمی‌گفت.

احتمالاً مسابقه این‌طوری گزارش می‌شد:

«خب فاصله بین کیانی و کیسه بوکس فقط سه امتیازه. جبرانش اصلاً سخت نیست… حمله از کیانی با پای چپ… خب امتیاز دیگری برای کیسه بوکس ثبت می‌شه. نه، پنج.. خیلی جالبه که هر دفعه کیسه بوکس زمین می‌خوره یه اعتراضی می‌شه. اگر این‌دفعه هم قبول بشه اعتراض، باید بپذیریم که همه داورا طرف اونا غش کردن و در واقع بهشون گفتن که کیسه بوکس باید برنده شه… ببینید اصلاً حریف هیچ عکس‌العملی از خودش نشون نمی‌ده. فقط ایستاده و داورها همین‌طور دارن بهش امتیاز می‌دن. حتی نمی‌تونه تعادل خودش رو حفظ کنه و در مقابل حملات تکواندوکار کشورمون مدام تلوتلو می‌خوره…خب دیگه خیلی واضحه که این بازی برنده‌ش از قبل معلوم شده و بهشون گفتن که باید کی ببره…بله، همین‌جا بازی تموم می‌شه و ورزشکار کشورمون با ناداوری و بی‌عدالتی می‌بازه.»

لطفاً اصلاً به بردهای بعدی این کیسه بوکس توجهی نکنید. هیچ‌کدام به‌خاطر قابلیت  و توانایی او نیست و همه‌ش اتفاقی بود. احتمالاً برد مقابل حریفی که قهرمان دو دوره المپیک بوده هم کاملاً شانسی اتفاق افتاده و «اون» کلاً هیچ نقشی در برد نداشته. هرچند همه امیدوار بودیم که «دختره ورپریده» همین‌طور شانسی، می‌توانست مسابقه نیمه‌نهایی را ببرد تا کیانی حذف نشود و لااقل مدال برنز بگیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا