کد خبر: 060202125988
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

امروز قیمت جدید تخم مرغ اعلام می شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: امروز قیمت جدید هرکیلو تخم مرغ فله درب مرغداری و برای مصرف کننده اعلام می شود و قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی به هفته آینده موکول شد.

حمیدرضا کاشانی با بیان اینکه امروز قیمت مصوب جدید تخم مرغ اعلام می شود، گفت: پس از بررسی افزایش هزینه‌های تولید توسط معاونت امور دام و بازرگانی وزارت جهاد، نرخ جدید هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مصرف کننده ۵۶ هزارتومان مصوب شده است که براین اساس هر شانه تخم مرغ ۱.۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده ۱۰۰ هزارتومان خواهد بود.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از جمله حقوق و دستمزد، مکمل، شانه و کارتن و … نرخ هر کیلو تخم مرغ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کاشانی با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل ۵۰۰ تن مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم مرغ صادر می‌شود که بنابر آمار صادرات از ابتدای سال  به حدود ۱۵ هزارتن رسیده است.

او گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد، همچنین صادرات با رشد ۲ برابری به ۱۰۰ هزارتن خواهد رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا