کد خبر: 28119916014
بازار

امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ واردات موز آزاد شد

­دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امسال در هیچ نقطه از کشور نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، “عباس قبادی” در گفتگو با تیتر امشب با استناد به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال به‌خلاف سنوات گذشته نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود به‌جای آن با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اصناف فروش فوق‌العاده و اینترنتی خواهند داشت.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: اولویت در حفظ سلامت مردم گذاشته شده است و به هموطنان اطمینان می‌دهیم در تأمین کالای شب عید مانع از نوسانات قیمت در بازار شویم.

قبادی از ذخایر ۴۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تأمین میوه شب عید خبر داد و افزود: تا حدودی تنظیم بازار به اصناف واگذار شده است و کنار آن ذخایر میوه هم در نظر گرفته شده است.

او همچنین از آزادشدنِ واردات موز به کشور گفت و افزود: موز وارداتی در راه است.

رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار از تولید ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن مرکبات در استان مازندران و ۵۰۰هزار تن در استان فارس گفت و افزود: تصمیم بر این شد به‌میزان یک‌سوم سال گذشته میوه ذخیره شود.

“مصطفی دارایی‌نژاد” با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار در میدان مادر به فروش می‌رسد، افزود: در زمان حاضر فقط در استان مازندران ۷۰۰هزار تن میوه در این استان ذخیره شده است. فروش این مقدار میوه ممکن است تا اردیبهشت سال بعد طول بکشد.

دارایی‌نژاد گفت: نارنگی فسا و بندری تأمین‌کننده بازار و قیمت آن نسبت به پرتقال بیشتر است.

وی گفت: اگر باغداران بر سر قولی که به اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره‌بار نباشند، میوه را به‌صورت کشوری قیمت‌گذاری می‌کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا