کد خبر: 30109912649
اقتصادروزنامه

امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ساخت کارخانه روغن خوراکی در بهشهر با حضور وزیر اقتصاد

سفر سه روزه غیررسمی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مازندران که از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا شنبه هفته جاری ادامه یافت، علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان، دستاوردهای رسمی مثبتی نیز در حوزه اقتصادی به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بدو ورود به مازندران در سفر به آمل ابتدا از واحد تولیدی لنبی «دوشه» آمل بازدید کرد و سپس از شرکت دیرگداز و مجموعه فولادین ذوب آمل بازدید و در نشستی با شماری از تولیدکنندگان در شهرک صنعتی فاز یک آمل نیز شرکت کرد.

بازدید از پایانه بین‌المللی صادرات برنج آمل و شرکت در جلسه رفع موانع تولید شهرک صنعتی بهپاک بهشهر از دیگر برنامه‌های سفر سه روزه وزیر امور اقتصاد و دارایی به مازندران بود.

طی جریان این بازید عملیات اجرایی ساخت کارخانه تولید خوراک دام و طیور آغاز شد. همچنین با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی، تفاهنامه سرمایه‌گذاری ساخت کارخانه تصفیه روغن و تولید روغن خوراکی در شهرک صنعتی بهپاک بهشهر نیز امضا شد.

بررسی پرونده برنج مازندران برای عرضه در بورس کالا از دیگر موضوعات مهمی بود که وزیر اقتصاد در سفر به این استان به آن اشاره کرد.

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی آمل

وزیر امور اقتصادی و دارایی پنجشنبه هفته گذشته در نخستین ایستگاه سفر سه روزه خود وارد آمل شد و از واحدهای تولیدی صنعتی این شهرستان بازدید کرد. فرهاد دژپسند در بدو ورود به آمل ابتدا از واحد تولیدی لبنی «دوشه آمل» (هراز) به عنوان یکی از واحدهای تولیدی بزرگ مازندران بازدید کرد.

شرکت فرآورده‌های لبنی دوشه آمل با برندهای تجاری هراز و سبو واقع در شهرک صنعتی آمل، فعالیت خود را از مرداد ماه سال ۱۳۸۶ آغاز کرد و هم اکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر در این شرکت به صورت مستقیم مشغول به کارند.

دژپسند همچنین از مجموع «دیرگداز آمل» واقع در شهرک صنعتی فاز یک بازدید کرد و در جریان فعالیت و مشکلات این شرکت قرار گرفت.

شرکت صنایع دانش بنیان دیرگداز آمل در سال ۱۳۷۸ با هدف تولید محصولات نسوز مورد استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی، فولاد، سیمان، شیشه، سرامیک، ریخته گری و چینی که تولید آن، نیازمند فناوری‌های خاص می باشد، تاسیس گردید.

محصولات صنعت دیرگداز از قبیل آجر ایزوله، ریختنی های شکل دار، دانه های سبک نسوز و ساخت کوره های نسوز است که مورد نیاز بسیاری از صنایع مادر کشور است .

این شرکت در همه گریدها و با تیراژ تولید ۲ میلیون قالب در سال، بزرگترین واحد تولیدکننده این محصول در منطقه خاورمیانه می باشد. آجرهای نسوز عایق (IFB)، آجرهای سبک با هدایت حرارتی و ظرفیت گرمایی ویژه پایین می‌باشند و بعنوان لایه عایق حرارتی و در لایه های پشتیبان و اصلی در کوره های صنعتی دما بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزیر اقتصاد در سومین ایستگاه خود وارد شرکت فولادین ذوب آمل با نام اختصاری فذا شد و فعالیت این شرکت را از نزدیک مورد بازدید قرار داد؛ شرکت فولادین ذوب آمل (کارخانه ریخته گری در ایران) از معدود کارخانه هایی است که تمامی فعالیت و ماشین آلات آن بر اساس نیاز خودروسازی کشور تامین و استقرار یافته است.

این شرکت که از سال  ۱۳۷۹ آغاز به کار کرد، توان تولید سالانه ۷۷ هزار و ۷۰۰ تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی را دارد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت می کنند.

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه خوراک دام و طیور

 وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در روز شنبه هفته جاری از بخش‌های مختلف شرکت صنعتی بهپاک بهشهر بازدید کرد و با حضور وی روند ساخت کارخانه تولید خوراک دام و طیور در این مجموعه آغاز شد.

همچنین در جریان این سفر تفاهمنامه سرمایه گذاری ساخت کارخانه تصفیه روغن و تولید روغن خوراکی در مجموعه بهپاک بهشهر با صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها امضاء شد. طبق این تفاهم نامه قرار است حدود ۶۰ درصد از سرمایه نیاز این طرح را صندوق تامین کند و بقیه از محل اعتبارات داخلی شرکت تامین شود.

دژپسند در حاشیه این بازدید که با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید این شرکت صورت گرفت به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان بهشهر از نرخ بالای بیکاری رنج می برد و بهپاک به عنوان یک شرکت خوش برند در عرصه تولید با قدمت بیش از نیم قرن می تواند پشتوانه مهمی برای اشتغال زایی و رونق و جهش تولید باشد.

وی افزود : ساخت کارخانه تصفیه روغن و تولید روغن خوراکی و همچنین کارخانه خوراک دام و طیور در مجموعه بهپاک گام بزرگی است که علاوه بر اشتغال زایی، به تولید درون زا و پایداری در این بخش کمک می کند.

دژپسند گفت که بر اساس وعده مدیران بهپاک کارخانه تصفیه روغن و تولید روغن خوراکی در این مجموعه از ۱۵ بهمن امسال آغاز می شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود که برای ساخت کارخانه تصفیه روغن ۶ هزار میلیارد ریال در این مجموعه صنعتی سرمایه گذاری و برای ۲۰۰ نفر هم به صورت شغل ایجاد می شود.

طرح‌های تولیدی دارای توجیه اقتصادی مورد حمایت دولت است

وزیر اقتصاد حمایت از طرح های تولیدی دارای توجیه اقتصادی و دانش بنیان را اولویت سیاست های اقتصادی دولت معرفی و بر ضرورت تکمیل زنجیره های تولید در کشور تاکید کرد.

وی گفت: شرکت بهپاک بهشهر در زنجیره صنعت غذایی کشور نقش مهمی دارد و انتظار است تا با توسعه حلقه‌های زنجیره ، نقش موثرتری ایفا و تولیدات بهتری به مردم ارائه کند تا در نهایت ارزش افزوده بیشتری در این فرایند ایجاد شود.

دژپسند با اشاره به مشکلاتی که صنایع کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند ، اظهار داشت : اقتضای وضعیت کنونی و برون رفت از آن ایجاب می کند با توسعه سرمایه گذاری هدفمند برای تحقق جهش تولید گام برداریم چرا که اینگونه سرمایه گذاری بخش قابل توجهی از واردات کشور را کاهش می دهد و می تواند در بسیاری از زمینه ها ما را از واردات بی نیاز کند.

طبق اعلام مدیران شرکت صنعتی بهپاک ، برای ساخت کارخانه تولید خوراک دام و طیور که امروز با حضور وزیر اقتصاد شروع شد ، ۲۰۰ میلیارد ریالی از اعتبارات داخلی شرکت هزینه می شود. قرار است این مجموعه که اشتغال آفرینی برای ۸۰ نفر در آن پیش بینی شده تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا