کد خبر: 210203159026
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیمدیرعامل آریاساسول در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت

امضای توافق همکاری آریاساسول با پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تثبیت جایگاه پیشگامی

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی از تصمیم آریاساسول برای تثبیت جایگاه خود به‌عنوان پیشگام صنعت پتروشیمی یاد کرد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، همزمان با دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، روزگذشته (پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳)، این شرکت و پژوهشگاه صنعت نفت موافقت‌نامه همکاری با موضوع «ایجاد بستر محاسباتی به‌منظور تعیین و پیش‌بینی عملکرد تجهیزات بارز مصرف‌کننده انرژی واحد الفین شرکت بر اساس هوش مصنوعی» منعقد کردند. بر اساس این موافقت‌نامه، پژوهشگاه صنعت نفت متعهد می‌شود، طی مدت ۹ ماه از تاریخ امضا مفاد موضوع موافقت‌نامه را اجرا کند.

حرکت آریاساسول در مرزهای رقابتی

محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به‌عنوان کارفرما و عظیم کلانتری اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، امضا کنندگان این موافقت‌نامه بودند. حیدرزاده در این مراسم با اشاره به‌اینکه آریاساسول همواره در مرزهای رقابتی حرکت می‌کند، گفت: برای این منظور در حوزه تحول دیجیتال بر محور بهینه‌سازی مصرف انرژی برنامه مدونی تنظیم کرده‌ایم. وی افزود: بر همین اساس این موافقت‌نامه را با پژوهشگاه صنعت نفت منعقد کردیم تا بتوانیم از ظرفیت پژوهشگاه در مسیر خود بهره ببریم و از دانش موجود در کشور استفاده کنیم و بتوانیم بنچمارکی در حوزه مصرف انرژی باشیم. مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با بیان اینکه هدف شرکت تثبیت جایگاه به‌عنوان الگویی در صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: سال گذشته در همکاری با پژوهشگاه تفاهم‌نامه همکاری دیگری امضا کردیم و این همکاری‌ها در راستای الگو شدن برای صنعت نفت و کشور است.

همکاری با آریاساسول مسیر آینده صنعت است

عظیم کلانتری اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بیان اینکه رویکردها تبیین کننده وضعیت مسائل آینده کشور است، اذعان کرد: انرژی به‌ویژه در صنایع که یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آن هستند، یکی از مسائل آینده است. وی از تحول دیجیتال به‌عنوان یکی از مباحث روز دنیا یاد کرد و افزود: هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های تحول دیجیتال در توافق با آریاساسول در زمینه مصرف انرژی به‌کار گرفته می‌شود. رئیس پژوهشگاه با اعلام آمادگی برای همکاری با دیگر شرکت‌های پتروشیمی و دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان در این زمینه تصریح کرد: موافقت‌نامه امروز که به‌صورت پایلوت امضا می‌شود، می‌تواند مسیر آینده صنعت باشد.

بر اساس توافق طرفین مدت زمان این موافقت‌نامه قابل تمدید است. شرکت پلیمر آریاساسول به‌عنوان یک شرکت پیشگام در حوزه نوآوری و فناوری، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با مراکز دانش‌بنیان و دانشگاه‌های برجسته داخلی و خارجی برای اشتراک دانش منعقد کرده هست. هفته گذشته (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در نشست مشترک محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت و سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران و مدیران دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پلیمر آریاساسول و دانشگاه تهران به امضا رسید.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دو روز گذشته (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به مدت ۴ روز تا (شنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برقرار است و بازدیدکنندگان می‌توانند از غرفه آریاساسول در سالن ۳۸B به آدرس ۳۸B37 دیدن کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا