کد خبر: 220602137899
اخبار شرکت هابانک و بیمه

انبار شمش طلای بانک صادرات ایران از ۲۷ شهریور آغاز به کار می‌کند

​​معاون مالی بانک صادرات ایران از فعال شدن انبار شمش طلای این بانک در بورس کالا از روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدمجتبی صالحی با اعلام این خبر افزود: انبار شمش طلای بانک صادرات ایران با هدف ارائه ابزار جدید و تقویت ارتباط بین بازار پول و بازار سرمایه در قالب محصولات بورس کالا از روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه سال جاری فعال می‌شود و دارایی‌های موجود در این انبار در نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی شمش طلا (CD1GOB0001) قابل معامله خواهد بود.

صالحی در خصوص شرایط ویژه فعال شدن این معاملات گفت: دارایی پایه هر گواهی سپرده کالایی معادل ۱/۰ گرم (۱۰۰ سوت) از شمش طلای یک کیلوگرمی با عیار معاملاتی ۹۹۵ (قسمت در هزار) است و شمش‌های تولیدی شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان صرفأ توسط تولیدکننده و شمش‌های سایر تولیدکنندگان خارجی صرفأ توسط واردکنندگان مورد پذیرش بانک، قابل تحویل به انبار شمش طلای بانک صادرات ایران است.

معاون مالی بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه انباردار حسب مورد مکلف به اخذ و نگهداری شناسنامه صادره شرکت‌های تولیدی برای هر شمش طلا و تحویل آن به دارنده گواهی سپرده در زمان دریافت کالا از انبار است، افزود: هزینه‌های انبارداری در تاریخ شروع معاملات به مبلغ روزانه ۳۰ ریال به ازای هر گواهی سپرده کالایی برای نگهداری کالا در انبار، از ابتدای روز صدور گواهی سپرده کالایی به نام مالک کالا، تا پایان روز معامله هر بخش از کالای فروش رفته بر عهده وی است که این هزینه توسط اتاق پایاپای بورس کالا از وجه معامله کسر شده و در دفتر دارایی انباردار اعمال می‌شود.

همچنین ه​​معاون مالی بانک صادرات ایران از فعال شدن انبار شمش طلای این بانک در بورس کالا از روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه سالجاری خبر داد.زینه انبارداری از ابتدای روز تقویمی پس از روز معامله تا پایان روز تحویل از انبار بر عهده خریدار است که در هنگام تحویل کالا از انبار وجه مورد نظر از دفتر دارایی مشتری تسویه می‌شود. مالیات بر ارزش افزوده هزینه انبارداری نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد:​​معاون مالی بانک صادرات ایران از فعال شدن انبار شمش طلای این بانک در بورس کالا از روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه سالجاری خبر داد. هزینه انبارداری برای جبران تمامی خدمات انبار از جمله نگهداری، حفاظت فیزیکی، بیمه انبار و سایر هزینه‌ها بوده و غیر از هزینه تعیین‌شده، هیچ مبلغ دیگری به انباردار پرداخت نخواهد شد.

دبیر کمیسیون مالی شورای هماهنگی بانک‌ها افزود: برای تحویل گرفتن شمش یک کیلوگرمی از انبار لازم است حداقل به میزان ۱۱ هزار گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا