کد خبر: 220502135241
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامه

انتشار و تکذیب خبر حذف ارز نیمایی گوشت قرمز طی ۲ ساعت

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز منتشر شده است، به طور کامل این اخبار را تکذیب کرد.

به گزارش عصراقتصاد، وزارت صمت در نامه‌ای اعلام کرد که انواع گوشت تازه یا سردکرده به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شد.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، طی نامه‌ای به دفتر فناوری این سازمان اعلام کرده که پیرو نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر محل ارز واردات انواع گوشت قرمز با کدهای تعرفه ۰۲۰۴۳۰۰۰، ۰۲۰۴۴۱۰۰، ۰۲۰۴۴۲۰۰ و ۰۲۰۴۴۳۰۰ از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم)، اقدامات لازم انجام شود.

 گفتنی است که تالار اول نیما شامل کالاهای اساسی، دارو و مواد غذایی و غیره هستند که بر اساس نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان ارز به آنها تعلق می‌گیرد. در تالار دوم کالاهای غیر اساسی و در واقع مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و غیره می‌باشد که تأمین ارز آنها بر اساس فروش حاصل از صادرات است.

با انتشار این نامه در رسانه‌ها برداشت بر این بود که ارز واردات گوشت قرمز از نیمایی به تالار دوم تغییر کرده است.

اما بالافاصله و با گذشت کمتر از ۲ ساعت از انتشار این خبر قائم مقام وزیر جهادکشاورزی با انتشار توییتی آن را تکذیب کرد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز منتشر شده است، به طور کامل این اخبار را تکذیب کرد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در توییتی نوشت: اخبار منتشره در خصوص حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز تکذیب می‌شود؛ تغییر ارز مربوط به گوشت منجمد است که کاربری صنعتی و رستورانی داشته و نقش مستقیمی در تنظیم بازار ندارد.

ارز تخصیص به گوشت گرم گوسفندی و گوساله وارداتی تا تنظیم بازار این کالا، همچنان در گروه کالایی ۲۸۵۰۰ است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا