کد خبر: 071202152761
اخبار شرکت هااقتصادبانک و بیمه

انتشار گزارش دستاوردهای «دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت »

گزارش دستاوردهای «دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت » با محوریت موضوع « گذار به بانکداری هوشمند» منتشر شد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، دهمین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با محوریت موضوع « گذار به بانکداری هوشمند» به همت پژوهشکدٔه پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حمایت شرکت ملی انفورماتیک در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ۱۴۰۲ در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد و مورد استقبال پرشور مخاطبان قرار گرفت.

کاربرد فناوری های کلان داده و هوش مصنوعی در صنعت بانکی حوزه های مختلفی نظیر بازاریابی و ارتباط با مشتری، امنیت پرداخت، مدیریت ریسک، و تنظیم گری را دستخوش تحولاتی اساسی خواهد کرد؛ به نحوی که گذار به بانکداری هوشمند و داده محور یک ضرورت برای بقای بانکداری سنتی محسوب می شود.

با رصد این تحولات توسط کمیتٔه علمی همایش، محورهای کلیدی همایش به این شرح انتخاب شدند:

– بانکداری هوشمند؛ مفاهیم، روندها، و آثار
– نقشٔه راه بانکداری هوشمند
– تجربٔه مشتری در بانکداری هوشمند
– سیاست گذاری و تنظیم گری هوشمند

همچنین، مهم ترین بخش های این همایش سخنرانی های مقامات و صاحبنظران، میزگردهای تخصصی، ارائٔه مقالات علمی برگزیده، کارگاه های آموزشی، معرفی نوآوری های برتر در قالب جشنوارٔه مرحوم دکتر نوربخش، و نمایشگاه محصولات تخصصی در صنعت پرداخت بود.

در راستای ارائه و بررسی جدیدترین و مهم ترین موضوعات در خصوص محورهای اصلی همایش، در مجموع ۵ سخنرانی کلیدی، ۱۶ نشست تخصصی، ۱۳ کارگاه آموزشی، و ۲۳ کارگاه ارائٔه محصول با مشارکت و حضور بیش از ۵۰ بانک و شرکت فعال در این حوزه برگزار شد. از مجموع ۲۰۲ مقالٔه علمی ارسال شده به دبیرخانٔه همایش، ۴۹ مقاله برای انتشار پذیرفته و از این تعداد نیز ۲۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه شد.

علاوه بر این همچون ادوار گذشته، در جشنوارٔه مرحوم دکتر نوربخش در راستای تقویت انگیزٔه فعالان صنعت خدمات مالی، سعی شد تا از نوآوری های برتر بانکی و شرکتی تقدیر به عمل آید. از سوی دیگر، شرکت کنندگان در این همایش با دستاوردهای صنعت بانکی در حوزه های مختلف در قالب نمایشگاه جانبی آشنا شدند.

در این سند، مشروح موضوعات مطرح شده در همایش در سه بخش اصلی سخنرانی های کلیدی، نشست های تخصصی، و مقالات علمی آمده است. علاقه مندان می توانند جهت دریافت متن کامل گزارش به نشانی https://ebps.ir/ مراجعه کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا