کد خبر: 15040037156
اخبار شرکت ها

انتشار گزارش عملکرد مالی هلدینگ تاپیکو در خرداد ۱۴۰۰؛ ثبت فروش بیش از ۳ هزار ۸۶۰ میلیارد تومانی شرکتهای تابعه تاپیکو در نخستین ماه از سال مالی جدید

شرکتهای تابعه هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تایپکو) در خرداد ۱۴۰۰ و در نخستین ماه از سال مالی جدید این شرکت، با بیش از ۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان فروش، عملکرد درخشانی را به ثبت رساندند.

به گزارش روابط عمومی تاپیکو، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو توانستند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رفع موانع تولید، عملکرد درخشانی را در تولید و فروش محصولات خود به ثبت برسانند به نحوی که مجموع فروش شرکتهای مدیریتی تابعه این هلدینگ در خرداد ماه ۱۴۰۰ از ۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی فن آوران با فروش بیش از ۷۷۷ میلیارد تومان از محصولات خود در خرداد ۱۴۰۰، رتبه اول را در بین شرکتهای تابعه تاپیکو بدست آورد. گروه صنعتی بارز با بیش از ۶۷۲ میلیارد، نفت ایرانول با بیش از ۴۴۸ میلیارد، نفت پاسارگاد با بیش از ۴۲۷ میلیارد و پتروشیمی خراسان با بیش از ۳۲۹ میلیارد تومان فروش انواع محصولات، رتبه‌های دوم تا پنجم را در فهرست شرکتهای تابعه تاپیکو از نظر میزان فروش در خرداد ماه به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین شرکت پتروشیمی غدیر با فروش بیش از ۲۳۴ میلیارد، پتروشیمی شیمی بافت با فروش بیش از ۱۹۰ میلیارد، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک با فروش بیش از ۱۳۸ میلیارد، پتروشیمی آبادان با فروش بیش از ۹۵ میلیارد و شرکت کربن ایران با فروش بیش از ۸۶ میلیارد تومان انواع محصولات جایگاه ششم تا دهم جدول بالاترین میزان فروش شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو در خردادماه سال ۱۴۰۰ را به دست آورده اند.

لازم به ذکر است فروش تجمعی شرکتهای تابعه تاپیکو تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ و در اولین ماه از سال مالی جدید این هلدینگ، با رشدی بیش از ۲ برابری به نسبت مدت مشابه سال قبل، به رقمی بیش از ۱۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان بالغ شده است.

این در حالی است که فروش تجمعی شرکتهای تابعه تاپیکو در خرداد سال گذشته رقمی معادل ۴ هزار میلیارد تومان گزارش شده بود.

بر اساس این گزارش از نظر شاخص تولید نیز شرکتهای پتروشیمی فناوران با تولید بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع محصولات در جایگاه نخست شرکتهای تولیدی تحت مدیریت تاپیکو قرار گرفته است. همچنین شرکتهای پتروشیمی خراسان با بیش از ۸۵ هزار تن، نفت پاسارگاد با بیش از ۸۱۴۰۰ تن، پتروشیمی غدیر با بیش از ۷۶۵۰ تن، پتروشیمی آبادان با بیش از ۴۲۶۰ تن و پتروشیمی فارابی با تولید بیش از ۲۸۰۰ تن انواع محصولات جایگاه دوم تا ششم را در جدول بیشترین تولیدکنندگان شرکتهای تابعه تاپیکو به دست آوردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا