کد خبر: 13120072481
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

انتشار گزارش عملکرد منتهی به بهمن ۱۴۰۰ بانک ملت

بانک ملت با انتشار گزارش فعالیت منتهی به پایان بهمن ۱۴۰۰، از عملکرد خود در شاخص‌های مهم عملیاتی رونمایی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، گزارش‌های مالی منتشرشده در ماه جاری حکایت از آن دارد، جمع درآمد تسهیلات بانک ملت تا بهمن ۱۴۰۰ با رشد ۶۳درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۳۴۰,۸۴۵میلیارد ریال به مبلغ ۵۵۶.۷۸۵میلیارد ریال رسیده است.

از سوی دیگر مازاد درآمد تسهیلات اعطایی به سود پرداختی به سپرده‌گذاران با رشد ۴۳درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مبلغ ۱۵۸,۲۶۹میلیارد ریال به  مبلغ ۲۲۶,۲۱۰میلیارد ریال رسیده است که این رقم بالاترین تراز عملیاتی ثبت‌شده بین تمام بانک‌های بورسی کشور است.

رشد ۵۶درصدی سپرده‌های غیرهزینه‌زا در بهمن سال جاری

این بانک در بخش سپرده‌های غیرهزینه‌زا توانسته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۶درصدی را به خود اختصاص دهد. در این میان بیشترین سهم درصد مربوط به سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی ( با سهم ۵۸درصدی) است که در بهمن سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۶۶% رشد از مبلغ ۸۲۶,۰۲۳میلیارد ریال به ۱,۳۷۰,۱۵۸میلیارد رسیده است و پس از آن سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی با سهم ۲۵درصدی قرار دارد که با ۵۴درصد رشد از مبلغ ۳۵۳,۰۶۶میلیارد ریال به ۵۴۳,۰۳۹میلیارد ریال رسیده است.

پیشگامی وبملت در حاشیه سود

در بخش تراز عملیاتی نیز، تحقق مبلغ ۲۵,۱۷۰میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی ماهیانه و مجموع ۲۲۶,۲۱۰میلیارد ریال، حاصل عملکرد تحسین برانگیز بانک ملت در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۰ بوده است.

بانک ملت با اختلاف ۱۲۱درصدی نسبت به بانک دوم و با اختلاف ۷۶۹درصدی نسبت به بانک سوم قرار دارد، موفق شده گوی رقابت را از همه بانک‌های بورسی برباید.

سهم ۳۹ درصدی در سپرده‌های نزد سایر بانک‌ها

در بخش سپرده‌های نزد سایر بانک‌ها، تا بهمن سال جاری بانک ملت با مانده ۸۲۳,۲۶۵میلیارد ریال به پیشتازی خود ادامه داده است و با در اختیار داشتن سهم بازار قابل ملاحظه ۳۹درصدی در بین تمام بانک‌های بورسی حائز رتبه نخست شده است.

بانک پاسارگاد با مانده ۵۱۸,۷۱۷میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار ۲۴درصدی حائز رتبه دوم و بانک تجارت با مانده ۲۷۹,۵۰۵میلیارد ریال و دراختیار داشتن سهم بازار ۱۳درصدی حائز رتبه سوم شده است

رشد ۵۱درصدی درآمدهای کارمزدی

در بخش درآمد کارمزد، تا بهمن سال جاری بانک ملت با یک عملکرد درخشان موفق به کسب مبلغ ۴۴,۱۷۳میلیارد ریال شده که ۵۱درصد بالاتر از کل درآمد کارمزد سال گذشته است.

همچنین خالص درآمد کارمزد از مبلغ ۱۲,۷۱۵میلیارد ریال به مبلغ ۲۵,۵۲۶میلیارد ریال رسیده و حد نصاب قابل توجه ۱۰۱درصدی را رقم زده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا