کد خبر: 200203158821
اقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدنمنطقه 2 عملیات انتقال گاز خبر داد

انتقال بالغ بر ۱۴۲ میلیارد مترمکعب گاز از سوی منطقه ۲ عملیات در سال گذشته

طبق اعلام مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز، این منطقه در سال ۱۴۰۲ موفق به انتقال پاک، ایمن و پایدار بالغ بر ۱۴۲ میلیارد مترمکعب گازطبیعی شد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، اسدالله مهری، مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: در این مدت اقدامات اساسی صورت پذیرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اتصال رابط‌های تأسیسات دوراهان ۱۰ به ورودی و خروجی خط دهم سراسری به منظور ارتقا پایداری انتقال گاز اشاره کرد.

وی در ادامه، افزود: برای به حداقل رساندن آسیب‌ها به خطوط، ایمن‌سازی و تسطیح مسیر حدود ۱۰۰۰ کیلومتر ازخطوط لوله تحت پوشش منطقه، تنش‌زدایی از خط لوله انشعاب شهرک صنعتی مبارکه بر اثر فرونشست زمین، اتصال انشعاب جدید افجان از خط چهارم سراسری و تزریق گاز با همکاری شرکت گاز استان اصفهان به انجام رسید.

مهری ادامه داد: به منظور افزایش ضریب سلامت بهره‌برداری خطوط لوله، ۷۵۱۰ کیلومتر نشت‌یابی خطوط لوله و رفع تعداد ۸۸ مورد نشتی، ۱۸۲۸۳ مترمربع تعویض پوشش خطوط و ۷۶۵ کیلومتر پیگرانی تمیزکننده از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد.

به گفته وی، اوج بالندگی و تلاش جهادی کارکنان این منطقه در ترمیم آسیب‌دیدگی خطوط اول و دهم سراسری ناشی از انفجار خرابکارانه بهمن ماه و ثبت رکورد افتخارآمیز کمتر از ۴۰ ساعت بازسازی دو خط سراسری در سرمای طاقت‌فرسای منطقه و بدون قطع گاز خانگی بود.

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد:خوشبختانه فعالیت های این منطقه در سال گذشته در ایمنی کامل و با ثبت ۳.۶۶۱.۱۶۸ ساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

وی در پایان، بیان کرد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بازطراحی و ساخت ۵۳ قطعه کمپرسور گاز، طراحی و ساخت دستگاه لوله‌یاب با قابلیت نصبGPS ، ساخت قطعات داخلی چک ولو، طراحی و ساخت ولوهای سوخت توربین و … توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است.

شایان ذکر است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی، آماده بازدید علاقمندان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا