کد خبر: 26110069719
بازارها و خدمات مالیجهان

انس جهانی طلا ۴ درصد افزایش پیدا کرد

روز گذشته قیمت طلا جهانی به دلیل هراس از احتمال حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، روندی صعودی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۲ هزار ۶۵۴ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

دیروز، در حالی که بازارهای انرژی و فلزات به دلیل هراس از اختلال در عرضه به دلیل احتمال هجوم روسیه به اوکراین، روند صعودی خود را شتابان کرده بودند، طلا توانست درخشش ویژه‌ای داشته باشد و حدود رشد چهار درصدی را تجربه کند.

قیمت اونس طلا ۱۸۷۰ دلار رسید، رقمی که بالاترین حد آن در سه ماه اخیر بوده است.

قرارداد طلا در کامکس نیویورک در آوریل با ۲۷٫۳۰ دلار یا ۱٫۵ درصد افزایش به ۱۸۶۹٫۴۰ دلار در هر اونس رسید. اوج معاملات ۱۸۷۲ دلار و ۸۰ سنت بود که بالاترین قیمت طلا از اواسط نوامبر ۲۰۲۱ تا کنون بوده است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست فلزات گرانبها در Blue Line Futures در شیکاگو تاکید کرد: طلا تنها به دلیل افزایش تقاضا در روز ولنتاین افزایش پیدا نکرد، بلکه بیشتر به دلیل پس‌زمینه ژئوپلیتیک روسیه و اوکراین و ترس از تورم است که در سراسر آمریکا و جهان دیده می‌شود صعود کرد.

پس از ماه‌ها شرایط متزلزل قیمت‌ها، گاوها در بازار طلا از اواخر ژانویه ۲۰۲۲شاهد برخی حرکت‌های صعودی پایدار شدند، احتمال جنگ ناشی از درگیری روسیه و اوکراین در بحبوحه رشد بی‌امان تورم در آمریکا از اقتصاد در حال بهبودی قوی از شرایط کرونارا می‌توان از مهم‌ترین پارامترهای این افزایش به شمار می‌روند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا