کد خبر: 160402145445
جهان

انصراف اندونزی از میزبانی بازی های ساحلی جهان بعد از مخالفت با حضور رژیم صهیونیستی

الهه حسینی

اندونزی بعد از مخالفت با حضور تیم رژیم صهیونیستی، از میزبانی بازی های ساحلی جهان انصراف داد.

به گزارش عصراقتصاد- بازی های ساحلی جهانی ۲۰۲۳ که قرار بود ماه آینده در بالی برگزار شود، پس از انصراف ناگهانی اندونزی که میزبان این رقابت ها بود، لغو شد.

این اتفاق سه ماه پس از آن رخ می دهد که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا حق میزبانی جام جهانی مردان زیر ۲۰ سال در این جزیره گردشگری اندونزی را پس از مخالفت این کشور با حضور اسرائیل سلب کرد.

قرار بود حدود ۱۵۰۰ ورزشکار از ۱۰۰ کشور جهان از ۵ تا ۱۵ اوت در جزیره بالی اندونزی در این تورنمنت جهانی در ورزش هایی مانند فوتبال ساحلی، موج سواری، قایقرانی و والیبال ساحلی به رقابت بپردازند.

اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک که کار سازماندهی رقابت ها را بر عهده دارد اعلام کرد اندونزی از وظایف میزبانی خود به علت محدودیت‌های بودجه کنار کشیده است و زمان کافی برای یافتن میزبان جایگزین وجود ندارد.

اتحادیه کمیته های ملی المپیک اندونزی در بیانیه‌ای نوشت: “باعث شگفتی و ناامیدی بسیار است که کمیته المپیک اندونزی (KOI) از تعهد خود برای میزبانی بازی‌های ساحلی کناره‌گیری کرده است”.

کمیته المپیک اندونزی اعلام کرد این تصمیم پس از منتشر نشدن بودجه توسط دولت این کشور اتخاذ شده و اکنون زمان برگزاری بازی ها نیست.

اتحادیه کمیته های ملی المپیک در بیانیه خود هیچ دلیل سیاسی را برای عقب نشینی اندونزی بیان نکرده است اما این اتفاق بعد از آن روی داد که وایان کاستر فرماندار بالی با حضور اسرائیل در بالی مخالفت کرد. سی. ان. ان برای اظهار نظر در این زمینه با فرماندار بالی تماس گرفته اما پاسخی دریافت نکرده است.

اندونزی، یک کشور اکثریت مسلمان با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر، روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارد و از آرمان فلسطینی ها حمایت می کند.

منبع:
https://edition.cnn.com/2023/07/06/sport/bali-world-beach-games-indonesia-canceled-intl-hnk-spt/index.html

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا