کد خبر: 031102149926
تولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنفناوری اطلاعات و ارتباطات

انعقاد بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ) خبر داد: پیش بینی می شود در‌نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از ۴ میلیارد دلار موافقت نامه و قرارداد تجاری منعقد شود.

مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ) با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود گفت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه های بین المللی همواره برای معرفی توانمندی شرکت های ایرانی استفاده کرده و همانگونه که مجموعه ای از اقدامات منجر به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری شد، تمام تلاشمان بر کیفی بودن نمایشگاه در سال آینده و کسب دستاوردهای ملموس برای تجارت و اقتصاد کشور معطوف شده است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با تشکر و قدردانی ازهمکاری و حمایت سازمان های ذیربط برای برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: به گفته رئیس جمهور، دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی کشور باشد و جایگاه و نقش دیپلماسی باید در رشد و توسعه اقتصادی کشور دیده شود.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ که قرار است از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود گفت: این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در حوزه صادرات کالاهای غیر نفتی است در راستای تحقق شعار رشد تولید و سیاست های اقتصادمقاومتی در افزایش و ارتقای صادرات غیر نفتی برگزار می شود.

تکبیری ادامه داد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند میان شرکت های داخلی و تجار خارجی و همینطور زمینه سازی جهت انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه های مدنظر است و این امید وجود دارد با دعوت حدود ۳۰۰۰ تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر بخش را اجرا نمود.

تکبیری گفت: تمرکز ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالاییِ محصولات شرکت‌های ایرانی شامل ۱) صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات ۲) صنعت ۳) فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری ۴) دارو تجهیزات پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی ۵)صنعت ساختمان و خدمات فنی- مهندسی ۶)گروه پتروشیمی است.

وی دربخشی از سخنان خود اظهار کرد: هزینه‌های هتل، پذیرایی، ترانسفر داخلی تجار، بازرگانان خارجی و….توسط ستاد برگزاری نمایشگاه تقبّل می شود که با این کار، فرصت هم افزایی و آشنایی صادرکنندگان ایرانی با بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و شاهد حضور بهترین و پرپتانسیل‌ترین شرکت‌های بزرگ صادراتی ایران در نمایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دایر کردن فضای برگزاری نشست‌های B2B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه های ستاد برگزاری نمایشگاه است و پیش بینی برگزاری حدود ۲۰۰۰ نشست B2B را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم.

تکبیری گفت: حدود ۲۵ وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی از کشورهای مختلف و روسای اتاق های بازرگانی ۲۰ کشور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو) با بیان اینکه همانند دوره قبلی نمایشگاه، فرصتی جهت بازدیدهای صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تجار و بازرگانان خارجی در ایام برگزاری نمایشگاه فراهم خواهیم کرد ، گفت: پیش بینی و برنامه ریزی های لازم برای جذب و آموزش قریب به ۳۰۰ مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا( انگلیسی ، چینی ، روسی ، عربی ، اسپانیولی و فرانسوی ) انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی و همچنین حدود ۳۰۰۰ تاجر خارجی برگزار می شود.

تکبیری در عین‌حال بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴ ) نیز همچون نمایشگاه‌های سابق ایران اکسپو با پرچمداری و تلاش بخش خصوصی و با هدف کشف و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازارهای موجود در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود و اگر توصیه و تدابیر رهبر معظم‌انقلاب بر امر توسعه صادرات غیر نفتی نبود اکنون رویدادی این چنین، وجود نداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: شکست تحریم های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده تر، ایجاد پایگاه های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی از دیگر اهداف ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: نمایشگاه، دارای‌ظرفیت‌های نهفته فراوانی است و کسی که بتواند از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کند ، به بازارهای جدیدی دسترسی پیدا خواهد کرد.

تکبیری در عین‌حال بیان کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، کشورمان با اتخاذ خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا