کد خبر: 20129918815
اخبار شرکت ها

انعقاد تفاهم نامه میان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند

دکتر یوسف رضا ادیب زاده گفت: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی از کارشناسان برجسته کشوری، تفاهم نامه ای میان “مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه” و “شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند” منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه میان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوندعصر قانونعصر قانون/ دکتر یوسف رضا ادیب زاده گفت: در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی از کارشناسان برجسته کشوری، تفاهم نامه ای میان “مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه” و “شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند” منعقد شد.

ریاست کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به ضرورت ایجاد تعاملات حداکثری در بین نهادهای مختلف کشور، تصریح کرد: این کمیسیون با هدف پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی و با اتکا به تجربیان و توانمندی کارشناسان مرکز، این تفاهم نامه را با مجموعه بزرگ ” شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند ” منعقد کرده است.

دکتر ادیب زاده با تشریح ابعاد مختلف این تفاهم نامه اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت علمی – اجرایی ” مرکز “، خدمات مشاوره ای توسظ کارشناسان خبره، به طرف تفاهم نامه و شرکت های تابعه آن ارائه شود.

نایب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان داشت: طبق این تفاهم نامه، کارشناسان “مرکز” در پرونده های حقوقی، کیفری، اموال، سهام و…. مشاوره های حقوقی لازم را به ” شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند “ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اهمیت بحث داوری در حل فصل اختلافات حقوقی، بیان داشت: ارائه خدمات داری بخش مهم دیگری از این تفاهم نامه است که در این راستا “شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند” می تواند حل و فصل اختلافات احتمالی شرکت و شرکت های تابعه با اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد خود را به دیوان داوری مرکز به عنوان داور محول کند.

دکتر ادیب زاده ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه ” شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند ” میتواند در قراردادهای منعقده خود و شرکتهای تابعه با اشخاص حقیقی و حقوقی، دیوان داوری ” مرکز ” را به عنوان داور تعیین نماید تا صورت بروز هرگونه اختلاف موضوع را به داوری مرکز ارائه دهد.

ریاست کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه تصریح کرد: در این تفاهم نامه در تلاش هستیم تا طرفین در زمینه برگزاری همایش های علمی در زمینه های حقوق اقتصادی و بررسی مشکلات شرکت های تولیدی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و ارائه راهکار عملیاتی در صورت توافق کتبی طرفین همکاری لازم را به عمل آورند.

دکتر ادیب زاده تصریح کرد: این تفاهم نامه به همت جناب دکتر بهادری جهرمی ریاست مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، دکتر پیمان پالیزگیر رئیس کمیسیون توسعه خدمات حقوقی و آقای سعید فایقی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره، قاسم تندرو عضو هیأت مدیره ” شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند ” و با تلاش بی وقفه همکاران کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلای قوه قضاییه منعقد شده که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

نایب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به خدمات ارزنده مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان داشت: مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اتکا به وجود وکلاء و کارشناسان خبره، همواره آماده همکاری با نهادهای مختلف کشور برای ارائه خدمات حقوقی است.

متن تفاهم نامه به شرح ذیل می باشد:

تفاهم نامه همکاری

مقدمه

نظر به ضرورت در ایجاد تعاملات و هم افزایی در نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی های طرفین و در عین حال با توجه به حضور کارشناسان برجسته کشوری و جمعیت گسترده و شبکه فعال مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سراسر کشور، به ویژه طیف وسیعی از متخصصین در رشته های گوناگون و در راستای پیگیری های رئیس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و با استعانت از درگاه خداوند سبحان این تفاهم نامه به شرح زیر منعقد می گردد.

ماده ۱ – طرفین تفاهم نامه:

مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به شماره ثبت و شناسه ملی ۱۴۰۰۸۴۳۹۴۷۷ با نمایندگی آقای دکتر پیمان پالیزگیر با سمت رئیس کمیسیون توسعه خدمات حقوقی مرکز به نشانی تهران – خیابان آفریقای شمالی – کوچه گلفام – پلاک ۵۴ – تلفن ۰۲۱۲۲۰۵۰۰۰ ، که متعبد به اختصار « مرکز» نامیده می شود از یکطرف و شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند به شماره ثبت و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۲۷۷۶۳۵ با نمایندگی آقای سعید فایقی به سمت عضو هیئت مدیره و مدیرعامل و آقای قاسم تندرو، عضو هیئت مدیره مطابق آخرین روزنامه رسمی شرکت به نشانی خیابان احمد قصیر – کوچه ششم – پلاک ۱۶ که منبعد به اختصار «شرکت» نامیده می‌شود از طرف دیگر منعقد گردید.

ماده ۲ – موضوع تفاهم‌نامه:

ایجاد بستر مناسب و تعیین چارچوب کلی همکاری‌های و استفاده از ظرفیت علمی – اجرایی «مرکز» در زمینه ارائه کارشناسی توسط کارشناسان رسمی مرکز جهت انجام کارشناسی تخصصی با موضوعات پرونده های حقوقی، کیفری، اموال، سهام و … طرف تفاهم نامه و شرکت های تابعه مطابق قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل:

۱ -۲- خدمات کارشناسی رسمی دادگستری: در کلیه امور محوله، پرونده های بازیافتی و تنظیم قراردادها و آیین نامه ها، مرکز حسب مورد کارشناسان رسمی مرکز در رشته های تخصصی برای بررسی موارد حسب نیاز و درخواست به شرکت معرفی می نماید و شرکت در صورت موافقت اقدام به ارجاع موضوع می نماید.

۲-۲ – خدمات داوری: شرکت می تواند حل و فصل اختلافات احتمالی شرکت و شرکت های تابعه با اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد خود را به دیوان داوری مرکز به عنوان داور محول نماید.

ماده ۳ – ابعاد تفاهم نامه

۱-۳- شرکت می تواند در صورت نیاز در انجام امور کارشناسی خود و شرکت‌های تابع از خدمات مشاوره‌ای و کارشناسی کارشناسان رسمی مراتب را به مرکز اعلام نماید.

۲-۳ – شرکت میتواند عندالااقتضاء در قراردادهای منعقده خود و شرکتهای تابعه با اشخاص حقیقی و حقوقی دیوان داوری مرکز را به عنوان داور تعیین و تصریح نماید در صورت بروز هرگونه اختلاف و ارجاع موضوع از طرف شرکت، دیوان موضوع را به داوران واجد شرایط دیوان ارجاع نموده تا وفق مقررات و مطابق تعرفه داوری رای مقتضی صادر و سپس از سوی دیوان داوری مرکز اجرا گردد.

۳-۳- شرکت در صورت نیاز و لزوم در برنامه‌های آموزشی خود می‌تواند از کارشناسان و اساتید مرکز دعوت و بهره گیری نماید.

۴-۳- طرفین به منظور برگزاری همایش های علمی در زمینه های حقوق اقتصادی و بررسی مشکلات شرکت های تولیدی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و ارائه راهکار عملیاتی در صورت توافق کتبی طرفین تشریک مساعی خواهند داشت.

ماده ۴ – مدت تفاهم نامه:

متن تفاهم طرفین از تاریخ تنظیم و امضا به مدت یک سال کامل شمسی می باشد که با توافق بعدی قابل تغییر و تمدید می‌باشد

ماده ۵ – فرایند اجرای تفاهم‌نامه:

۱-۵- شرکت ظرف سه هفته کاری از تاریخ انعقاد تفاهم نامه در صورت لزوم و با تشخیص خود لیستی از اهم موضوع فعالیت های جاری خود مناسب برای شروع همکاری در زمینه امور کارشناسی را تهیه و به مرکز ارسال خواهد نمود.

۲-۵- مرکز با توجه به لیست ارائه شده از سوی شرکت نسبت به معرفی کارشناسان رسمی در رشته های مورد نیاز شرکت اقدام نموده و شرکت حسب نیاز و ضرورت از خدمات کارشناسان معرفی شده از سوی مرکز استفاده خواهد نمود.

۳-۵- مرکز هر ۶ ماه یکبار گزارشی از عملکرد کارشناسان و داوران موضوع این تفاهم‌نامه را به شرکت ارائه خواهد داد. هرگونه اختلاف با کارشناسان و داوران موضوع این تفاهم‌نامه را به شرکت ارائه خواهد داد. هرگونه اختلاف با کارشناسان مرکز و پیگیری قصور ایشان در انجام امور محوله در راستای این تفاهم نامه بدوأ از طریق دبیر کمیسیون توسعه خدمات حقوقی پیگیری خواهد شد. مرکز با احراز قصور یا تخلف زمان رسیدگی به موضوع نسبت به معرفی کارشناس جایگزین در اسرع وقت اقدام خواهد نمود. ضمن اینکه شرکت راسأ و به صلاحدید خود میتواند نسبت به عزل کارشناسان اقدام نموده و کارشناس مورد نظر خود را استخدام و جایگزین نماید. تفاهم نامه حاضر جزو عقود جایز بوده در هر مرحله طرفین می توانند بدون هرگونه اقدام رسمی یا قانونی نسبت به رجوع از آن اقدام نمایند.

۴-۵- حق الزحمه کارشناسان و مرکز در ارتباط با موارد ارجاعی برابر تعرفه تعیین شده از سوی مرکز توسط شرکت پرداخت خواهد شد.

۵-۵- در جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه و ایجاد هماهنگی های لازم از طرف شرکت آقای فرزاد جوکار معاون حقوقی و از طرف مرکز آقای دکتر یوسف رضا ادیب زاده رئیس کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت معرفی شدند. ملاک مکاتبات طرفین از طریق ثبت مکاتبات کتبی در دبیرخانه شرکت و مرکز خواهد بود.

ماده ۶ – نسخ تفاهم نامه:

تفاهم نامه حاضر در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۹ در محل مرکز در دو نسخه متحدالشکل تنظیم و پس از امضاء مبادله گردید که هر کدام حکم واحد را دارد.

شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند

مهندس سعید فایقی

قاسم تندرو

مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

دکتر پیمان پالیزگیر

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا