کد خبر: 220503169327
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدندر طی دو سال محقق شد:

انعقاد ۱۸ هزار میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه بین هلدینگ خلیج‌فارس و شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان داخلی

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از امضای ۱۸ هزار میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه این شرکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، نشست تخصصی «نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات مهم مجتمع‌ها و پروژه‌های پتروشیمی» به ریاست فوزیه مروت، مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران برگزار شد.

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج‌فارس در این ۲ سال، ۴۱۰ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزشی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان با ۳۳۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور داشته که بیشترین ارزش قراردادی که انجام شده در حوزه مکانیکال بوده است.

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تأکید بر اهمیت موضوع این نشست تخصصی گفت: سه شرکت فاتح صنعت کیمیا، طاها قالب توس و همگام صنعت که در این نشست حضور دارند از سازندگان قطعات های‌تک و اصلی صنعت پتروشیمی هستند و کمک بزرگی به تداوم تولید و توسعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در فضای تحریمی سال‌های اخیر کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد که این شرکت‌های توانمند در آینده نزدیک افزون بر تأمین نیاز داخل بتوانند با صادرات محصولاتشان ارزآوری برای کشور نیز داشته باشند.

مروت افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا باید با الگوبرداری از ساختارهای مدیریتی و فرآیندهای سازمانی شرکت‌های موفق داخلی، در راستای توسعه کسب وکار گام بردارند.

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه این شرکت‌ها بیشتر در زمینه مکانیکال و تجهیزات دوار فعالیت کرده‌اند، گفت: این سه شرکت از شرکت‌هایی هستند که بالاترین قراردادها را در صنعت پتروشیمی اجرا کرده‌اند. برای نمونه، شرکت فاتح صنعت یک هزار و ۵۷۷ پروژه در چند سال اخیر در صنعت پتروشیمی اجرا کرده است.

مهدی قطبی، مدیرعامل شرکت فاتح صنعت کیمیا نیز در این نشست با ارائه تجربیات موفق گذشته، توانمندی‌های جدید شرکت را معرفی و اظهار کرد: این شرکت آماده مشارکت حداکثری در پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و فرایندهای تولیدی باهدف افزایش سودآوری واحدهای پتروشیمی کشور است.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه دانش‌بنیان فاتح صنعت همه توان دانشی، لجستیکی و اجرایی خود را به‌منظور ایجاد تحولی ماندگار و اثربخش در صنعت پتروشیمی به اشتراک گذاشته است، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، بخش قابل‌توجهی از نیازهای تجهیزاتی و فناوری صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی را برطرف کند.

به گفته مدیرعامل شرکت فاتح صنعت کیمیا، انتخاب این شرکت به‌عنوان سازنده برتر و ارائه متمایز در هلدینگ خلیج‌فارس مانند ارائه نخستین پروژه EPC و طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کوره‌های فرایندی در پتروشیمی بوعلی سینا از جمله دستاوردهای این شرکت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا