کد خبر: 191002148632
اخبار شرکت هابانک و بیمه

انعقاد ۴ هزار و ۸۵۳ واحد نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن

فریبرز معصومی با اشاره به استفاده تمام ظرفیت و توان در اقدام جهادی برای تامین مالی و پرداخت تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی سازمانهایی از جمله « وزارت راه و شهرسازی»، «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی»، «ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)» و همچنین خود «مالکین حقیقی» افزود: تا تاریخ ۱۳ دی ماه سال جاری قرارداد ۴ هزار و ۸۵۳ واحد (با احتساب نهضت ملی مسکن روستایی) منعقد شده است.

عصر اقتصاد: همچنین معرفی‌شدگان طرح نهضت ملی مسکن به مدیریت شعب استان در کل ۸۴۱ پروژه به تعداد پنج هزار و ۵۳۸ واحد است که از این تعداد ۷۴۱ پروژه به تعداد چهار هزار و ۸۵۳ واحد (بدون احتساب نهضت ملی مسکن روستایی) به انعقاد قرارداد منجر شده است و بقیه در حال معرفی و عقد قرارداد هستند.

به گفته مدیر شعب چهارمحال ‌و بختیاری، بیشترین پیشرفت پروژه‌ها در شهرهای «شهرکرد»، «بروجن» و «لردگان» است. همچنین در بعضی از پروژه‌های خود مالک و گروه‌های ساخت و روستایی صد درصد پیشرفت و تحویل واحد مسکونی داشته‌ایم.

معصومی طولانی شدن روند تخصیص زمین و مشکل تامین آورده مردمی را از مهم‌ترین چالش‌های سازندگان در استان دانسته و ادامه داد: با ایجاد راهکارهایی از قبیل اخذ مجوزهای موردی به منظور تسهیل کار از جمله پرداخت سهم‌الشرکه علی‌رغم عدم انجام کل فونداسیون‌ها، تسریع در انجام امور ارزیابی، انعقاد و پرداخت تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و همچنین تلاش همکاران در جهت پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن پروژه ها با سرعت بیشتر تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

به گفته مدیر شعب چهارمحال ‌و بختیاری، به دنبال درخواست‌های مکرر متقاضیان و متولیان بخش مسکن، بانک مسکن استان چهار محال و بختیاری علاوه بر انجام تعهدات قبلی و پرداخت متمم، تعداد هزار و ۲۵۰ واحد مازاد بر سهمیه را تقبل کرده و در حال انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات است که با‌توجه به اجرای کامل تعهدات و پرداخت تسهیلات مازاد بر سهمیه استانی، بارها مدیر شعب و همکاران از سوی استاندار و سازمان‌های متولی بخش مسکن مورد قدردانی قرار گرفته‌اند.

۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی و پیشرفت ۹۰ درصدی برخی پروژه‌های کلان در استان چهار محال و بختیاری پرداخت شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا